شناسهٔ خبر: 22130 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولين سمينار بين المللی مديريت شناسايی مسافر

محمدجواد عطرچیان ​اولين سمينار بين‌المللي مديريت شناسايي مسافر و اسناد قابل خواندن با ماشين، بيومتريك و امنيت مرز، ايكائو، از تاريخ ۲۰ لغايت ۲۲ ارديبهشت ماه با حضور نمايندگان سازمانهای داخلی وخارجی و بيش از ۲۰ كشور جهان و هياتی نيز از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در جزيره كيش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای محمدجواد عطرچیان مدیر كل دفتر ترانزیت وحمل ونقل بین‌المللی و سرپرست هیأت اعزامی این سازمان  اظهار کرد: بعد از حادثه یازدهم سپتامبر، موضوع شناسایی مسافر و امنیت مرزها اعم از هوایی، دریایی و زمینی در دستوركار سازمان های بین المللی و كشورهای گوناگون قرار گرفت.

وی افزود: در این اجلاس كه به ابتكار سازمان بین‌المللی هوانوردی برگزار گردید افزایش ضریب كنترل تشخیص اسناد مسافرتی و هویت مسافر و خطرات موجود در این رابطه از جمله جعل اسناد و همچنین نحوه كنترل‌های مرزی با استفاده از نرم افزارها و اسناد الكترونیك، خصوصاً گذرنامه‌های الكترونیك مورد بحث و بررسی سخنرانان كشورهای مختلف قرار گرفت.

عطرچیان ایمن‌سازی اسناد، نحوه چاپ و موارد امنیتی، نحوه كنترل اسناد مسافرتی با كمترین زمان و نیز ارتقاء سطح خدمات به مسافرین بین‌المللی و تلاشهای دسته جمعی كشورها براساس كنوانسیون‌ها وموافقتنامه‌های بین المللی از دیگر موارد مورد تبادل نظر در این همایش را ذكر كرد.

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، این سازمان را به عنوان یكی از حامیان این همایش با هماهنگی وزارت كشور، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری، پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، سازمان هواپیمایی كشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، گمرك جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، سازمان میراث فرهنگی، سازمان منطقه آزاد كیش و... و. كه در این همایش حضور موثری داشتند، مورد تاكید قرار داد.

این گزارش می‌افزاید نمایندگانی از سازمانهای جهانی از جمله : سازمان ملل متحد، ICAO، IATA، CITA، ILO، UNCHRو نیز نمایندگان كشورهای فرانسه، آلمان، هلند، انگلیس، آمریكا، مجارستان، هند، كره جنوبی، اكراین، لهستان، مجارستان، نیوزلند، گینه نو، سودان جنوبی، سوریه، سری‌لانكا، امارات متحده عربی، مصر، الجزایر، تركیه، آذربایجان و... ضمن حضور در این اجلاس در سخنرانی های خود بر لزوم استفاده از نرم افزارهای مربوط به تشخیص هویت و اسناد مسافرتی، تاكید کردند.

بر اساس این گزارش مدیر كل حمل ونقل و پایانه های استان هرمزگان و كارشناسان ذیربط از دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و ترانزیت و حمل ونقل بین المللی نیز در این همایش حضور داشتند.

نظر شما