شناسهٔ خبر: 2214 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نورزاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی;

تکمیل خط آهن قزوین – رشت در انتظار خرید ریل/ ۸۰ درصد زیرسازی‌ مسیر انجام شده است

علی نورزاد مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد زیرسازی‌ محور قزوین – رشت انجام شده است، گفت: در حال تدارک خرید ریل برای این محور هستیم. با ریل‌گذاری به زودی خط آهن قزوین – رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

علی نورزاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: احداث خط آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا از طریق فاینانس در حال پیگیری است. هم اکنون بیش از ۸۰ درصد زیرسازی محور ریلی قزوین – رشت انجام شده و در حال تدارک خرید ریل برای این محور هستیم تا به زودی آن را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور درباره بلاک‌های دیگر محور ریلی قزوین – رشت – انزلی- آستارا توضیح داد: همچنین مناقصه بلاک‌های رشت – انزلی و انزلی– آستارا به پایان رسید و به زودی پیمانکاران این پروژه‌ها مشخص و کار عملیاتی آن آغاز می‌شود.

با تکمیل و بهره‌برداری از خط آهن قزوین – رشت – انزلی- آستارا ضمن اتصال ریلی بنادر جنوبی به شمال کشور، ایران به شبکه ریلی کشور آذربایجان و شمال اروپا دسترسی پیدا می‌کند و مبادلات تجاری میان کشورهای آسیای میانه و ایران با کشورهای حوزه قفقاز، بالتیک در اروپا و دریای سیاه تسهیل می‌شود. خط آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا مجموعا به طول ۳۲۸ کیلومتر است که قطعه نخست آن از قزوین تا رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر هم اکنون با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت زیرسازی در حال ساخت است./

نظر شما