به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، مهدی غلامیان گفت: ایمن سازی و بهسازی راه های ارتباطی این شهرستان از جمله فعالیتهای مهم این اداره می باشد که اقدامات گستردهای را در زمینه بهسازی و آسفالت راه ها در دست اجرا دارد.
وی در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح نمود : اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه های تابلو و نرده های پل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره است.
غلامیان تصریح کرد: شهرستان میاندورود به لحاظ شرایط جغرافیایی منطقه و تعدد روستاها در آن و جاذبه های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می کنند، از این رو محورهای ارتباطی این شهرستان در طول سال علی الخصوص ایام تعطیلات پر ترافیک و پر رفت و آمد بوده که دراین میان نیزمحورهای روستایی و ییلاقی از این قضیه مستثنی نیست.
مسئول نمایندگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان میاندورود با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش باران و برف، کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش مییابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم.
گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های موجود در مازندران، مقدار۲۳۰ کیلومتر مربوط به شهرستان میاندورود است.