به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، اصغر میرایی محمدی با اشاره به این نکته که راهاندازی سامانه فوریتهای اداری با هدف تسریع در رسیدگی به درخواستها و بهبود تعاملات دستگاههای اجرایی با مردم، گامی مهم در ارتقای سطح خدمترسانی دولت به شهروندان به شمار میرود گفت: این سامانه فراتر از یک ابزار ثبت شکایت، در واقع یک «سامانه امداد اداری» برای حل مشکلات شهروندان در کمترین زمان ممکن است.
وی تصریح کرد: رؤسا و رابطین ادارات موظفند از طریق آموزش همکاران، پاسخگویی فوری و شفافسازی فرآیندها در محل ادارات، خود را برای اجرای دقیق این سامانه آماده نمایند.
میرایی محمدی تأکید کرد: اجرای دقیق سامانه فواد، فرصتی طلایی برای افزایش اعتماد عمومی به نظام اداری و ارتقای کارنامه عملکرد این اداره کل است.
در بخش پایانی این نشست، سلیمان کریمی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان با تبیین اهمیت استراتژیک سامانه فواد، به تشریح شاخصهای هشتگانه (اتیکتهای) این سامانه، اشاره و خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی «فواد» بر «کیفیت و نحوه ارائه خدمت» است و نه صرفاً ماهیت فنی امور.
وی با اشاره به تفاوتهای بنیادین این سامانه با سایر سیستمهای نظارتی، شعار اصلی این طرح یعنی «حل مشکل شهروند در کمتر از ۳ساعت» را از اولویتهای اصلی دستگاههای اجرایی دانست.
وی افزود: هدف این است که در صورت بروز هرگونه اختلال در فرآیند، نقص در اطلاعرسانی یا عدم رعایت تکریم اربابرجوع، ظرف بازه زمانی بسیار کوتاه، پاسخگویی و رفع مشکل صورت گیرد.