به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، رضا حسینزاده در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اهمیت ارتقای ایمنی و کیفیت خدماترسانی ناوگان حملونقل عمومی، فاز نخست این طرح با هدف بازدید و کنترل وضعیت ایمنی و خدماتی ناوگان مسافری استان یزد و همچنین اتوبوسهای متردد از سایر استانها به مقصد یزد اجرا شد که در این مرحله، حدود ۴۰ درصد اتوبوسهای استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
حسین زاده افزود: در جریان اجرای فاز نخست، بخش قابل توجهی از نواقص و مشکلات ایمنی و خدماتی ناوگان، عمدتاً از طریق تذکرات میدانی و نظارتهای مستقیم برطرف شد و این اقدام نقش مؤثری در بهبود سطح ایمنی و کیفیت خدمترسانی ناوگان داشت.
وی ادامه داد: در آستانه سفرهای اربعین حسینی سال ۱۴۰۵ و با هدف بازدید از سایر ناوگان و همچنین بررسی روند رفع نواقص ایمنی احصا شده در مراحل قبل، فاز دوم این پروژه با حضور کارشناسان اداره ایمنی، پایش هوشمند حملونقل و حوزه مسافر، از شهرستان بهاباد آغاز شده و تا ۱۳ خردادماه ادامه خواهد داشت.
این مسئول با اشاره به ویژگیهای خاص استان یزد یادآور شد: با توجه به صنعتی و معدنی بودن استان و اهمیت ایمنی سرویسهای حملونقل مرتبط با حوزه صنعت و معدن، اجرای فاز دوم این طرح با حضور همکاران مستقر در مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو در شهرستان بهاباد آغاز شده است.
رئیس اداره ایمنی و پایش هوشمند حمل و نقل در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه این مسیر، استفاده از ظرفیتهای موجود، فناوریهای نوین و هوش مصنوعی برای ارتقای سطح نظارت و اجرای کنترلهای سیستمی ناوگان حملونقل عمومی در دستور کار قرار دارد.