شناسهٔ خبر: 22276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل:

لزوم اصلاح ساخت و سازها، هم راستا با هویت تاریخی و فرهنگی شهرها/ تدوین ضوابط و مقررات ساماندهی سیما و منظر شهری

جلسه مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اصلاح ساخت و سازهای مغایر با ضوابط شهرسازی باید همراستا با هویت تاریخی و فرهنگی شهرها پیش برود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در گردهمایی مدیران شهرسازی و معماری شمالغرب كشور كه در راه و شهرسازی این استان برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: تدوین طرح‌های توسعه و عمران شهری بایستی با رعایت دقیق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری و تعامل با مسئولین شهری انجام شود.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های انجام یافته در خصوص كاهش سكونتگاه‌های غیررسمی در شهرها گفت: هدایت و ساماندهی سكونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها جزو برنامه‌های ستاد توانمندسازی شهرها است كه در استان اردبیل بصورت جدی پیگیری و اجرا می‌شود.

محبت خواه بر دفاع از حقوق شهروندان و ارتقای جایگاه آنان در تصمیم گیری‌ها تاكید كرد و گفت: شایسته است تصمیمات كمیته‌های فنی و كارگروه‌ها مبانی علمی و قانونی داشته و در تدوین آنها به رفاه شهروندان و رعایت كلیات طرح‌های توسعه و عمران دقت بیشتری اعمال شود.

در این جلسه همچنین تدوین ضوابط و مقررات ساماندهی سیما و منظر شهری با موضوع بررسی ماده ۴۲ آیین‌نامه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران مصوب سال ۱۳۸۴ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، كنترل دقیق ضوابط و مقررات و تشخیص مغایرت اساسی و احتمالی در پرونده‌های كمسیون‌های مربوطه و عدم طرح موضوعات مغایر با اساس طرح جامع از موارد تاكید شده در این جلسه بود. 

نظر شما