شناسهٔ خبر: 22281 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تبلور اقتصاد مقاومتی در سایت RCAG چابهار

هواپیما نصب و راه‌اندازی سامانه RCAG سایت چابهار به مراحل پایانی و تست عملیاتی اولیه نزدیك شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، این سامانه وظیفه پوشش فركانسی برای ایجاد ارتباط كلامی پروازهای ورودی و منطقه‌ای در نقاط JIWANI٬ PANJGUR و GOKSO را با مركز كنترل تهران به عهده دارد.

 طراحی، نصب و راه‌اندازی سامانه RCAG به همت كارشناسان و متخصصان واحد RCAG اداره‌كل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و اداره‌کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در اردیبهشت ۹۵ در منطقه جنوب شرق كشور واقع در سایت چابهار صورت گرفت و اکنون در مرحله تست عملیاتی است.

این پروژه در شهریورماه سال ۱۳۹۳ با كار سایت‌یابی و تخصیص بودجه برای ساخته ابنیه آغاز و پس از طی مراحل بررسی‌های فنی، تخصصی و مطالعات اولیه در تاریخ آبان ۱۳۹۴ كارهای مقدماتی آن شروع شد.

نکته قابل توجه در طراحی و نصب سامانه RCAG‌ در سایت چابهار صرفه‌جویی ریالی آن در سال اقتصاد مقاومتی است. این سامانه با استفاده از تجهیزات ریموت كنترل و شارژر سایت قدیمی كوشك نصرت و تلفیق آن با رادیوهای R&S در كارگاه‌های مركزی ستاد آماده‌سازی شده و ارزش واقعی آن که ۱۵ میلیارد ریال است تا یک دوم کاهش یافته است.

نظر شما