شناسهٔ خبر: 22321 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

استاندار اصفهان خبر داد:

راه‌اندازی دو ایرلاین جدید در اصفهان/ اتصال قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران به قطار شهری اصفهان و فرودگاه امام(ره)

زرگرپور استاندار اصفهان از راه اندازی دو خط هوایی با نام های 'نسیم' و 'جی' در اصفهان بمنظور کاهش لغو و تاخیر پروازها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رسول زرگرپور عصر سه شنبه (۲۸ اردیبهشت) در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه صنعت گردشگری، هُتلداری و صنایع وابسته در اصفهان با اشاره به توسعه فرودگاه شهید بهشتی این شهر افزود: شش هزار مترمربع به فضای فرودگاه اصفهان افزوده می‌شود.

وی افزود: هنچنین ارتقای سطح پارکینگ این فرودگاه سبب افزایش گنجایش هواپیما تا ۲۰ فروند خواهد شد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: قطار سریع السیر اصفهان - تهران نیز با مشارکت دو شرکت چینی و اروپایی به ناوگان حمل و نقل اصفهان اضافه می شود.

وی به سرمایه گذاری دو میلیارد یورویی این شرکت چینی اشاره کرد و افزود: این قطار قرار است به قطار شهری اصفهان و همچنین فرودگاه امام(ره) متصل شود.

وی حضور بالغ بر ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی و شش میلیون گردشگر ایرانی در سال گذشته در اصفهان را نشانگر پیشرفت این عرصه توصیف کرد.

زرگرپور با اشاره به رشد گردشگری در اصفهان به میزان ۵۰ درصد در چند سال اخیر، گفت: این درحالیست که این شاخص در کشورهای خارجی ۴ درصد و در استان های دیگر کشورمان ۱۲ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: پس از برنامه ششم توسعه، میزان حضور گردشگر خارجی در اصفهان باید به یک میلیون نفر و میزان گردشگر داخلی باید به ۲۰ میلیون نفر در سال برسد.

به گزارش ایرنا برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سال ۹۵ تا ۹۹ است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: همه دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری با این چشم انداز فعالیت کنند.

زرگرپور ادامه داد: در سال ۹۲ معادل ۱۲ هزار و ۵۰۰ تخت در هتل ها و مراکز اقامتی استان وجود داشت که این تعداد قرار است امسال به ۲۰ هزار تخت برسد.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: صنعت گردشگری نباید تنها به بناهای تاریخی محدود شود، بلکه توجه به تلفیق رویدادهای شهری، میراث معنوی و میراث فرهنگی می تواند نتایج مثبتی برای اصفهان در پی داشته باشد.

مهدی جمالی نژاد افزود: صنایع دستی اصفهان همچون گنجی پنهان است که مسئولان و مردم کمتر به آن بها داده اند.

هشتمین نمایشگاه صنعت گردشگری، هُتلداری و صنایع وابسته با مشارکت یکصد شرکت عصر سه شنبه در اصفهان گشایش یافت.

در این نمایشگاه مشارکت کننده هایی از استان های تهران، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و مازندران و نیز نمایندگانی از کشورهای تایلند، مالزی، الجزایر، اندونزی و فنلاند در مساحتی بالغ بر سه هزار متر مربع فضای نمایشگاهی توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه با هدف توسعه بازار گردشگری، رونق این صنعت پاک و غیرآلاینده و افزایش سهم کشورمان در بازار جهانی گردشگری از طریق افزایش توان داخلی برگزار شده است.

اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که چهار اثر آن به ثبت جهانی رسیده است در بین ۱۰ شهر دیدنی جهان قرار دارد.

نظر شما