شناسهٔ خبر: 22352 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور کرواسی اعلام کرد:

آمادگی همکاری کرواسی با ایران در زمینه صنعت ساختمان‌ و برقی‌کردن خطوط ریلی

رییس جمهور کرواسی رئیس جمهور کرواسی در نشست خبری مشترک با دکتر روحانی گفت: در حوزه لکوموتیوهای برقی و برقی کردن خطوط راه آهن کرواسی آماده همکاری با ایران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خانم «کولیندا گرابار کیتاروویچ» رییس جمهوری کرواسی امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت طی سفر به ایران در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعد آباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری قرار گرفت و روسای جمهور دو کشور پس از پایان مراسم استقبال رسمی، وارد محل مذاکرات دوجانبه شدند.

بررسی راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ایجاد تحرک جدی در روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی دو کشور از جمله محورهای مذاکرات خانم «کولیندا گرابار کیتاروویچ» و دکتر روحانی و هیات‌های عالیرتبه ایران و کرواسی است.

رئیس جمهور کرواسی در بخشی از نشست مطبوعاتی مشترک به همراه رئیس جمهور کشورمان از آمادگی کشورش برای همکاری با ایران در حوزه‌های حمل و نقل ریلی و صنعت ساختمان خبر داد و گفت: در حوزه لکوموتیوهای برقی و برقی کردن خطوط راه‌آهن کرواسی آماده همکاری با ایران است.

وی همچنین با بیان اینکه کشتی‌سازی کرواسی از اعتبار ویژه‌ای در جهان برخوردار است افزود: صنعت کشتی‌سازی کرواسی می‌تواند خود را با تقاضاهای کشورهای مختلف در این بخش وفق دهد.

خانم «کولیندا گرابار کیتاروویچ» ادامه داد: در حوزه صنعت ساختمان نیز کشور کرواسی در جهان و اروپا از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است و در این زمینه آمادگی همکاری با ایران را دارد.

هیات عالیرتبه اقتصادی و صاحبان شرکت‌های مختلف تجاری و صنعتی رییس جمهوری کرواسی را در این سفر رسمی همراهی می‌کنند./

نظر شما