شناسهٔ خبر: 22353 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفتمین گردهمایی نمایندگان ساخت و توسعه راه‌های جنوب کشور مطرح شد؛

تعامل و هم افزایی بیشتر در ساخت و توسعه راه‌ها

سر در ساختمان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هفتمین گردهمایی نمایندگان و مجریان ساخت وتوسعه راه‌های منطقه جنوب کشور به میزبانی استان فارس در شهر شیراز در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب در هفتمین گردهمایی نمایندگان و مجریان اداره کل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب کشور گفت: به منظور تبادل تجارب و هم اندیشی در رابطه با ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل روسای حوزه ها، مدیران، مجریان و کارشناسان راهسازی در منطقه جنوب کشور گرد هم آمدیم تا ضمن بیان تجربیات و نقاط ضعف و قوت به هم افزایی بیشتر با یکدیگر در روش کار و راهکارهای مناسب در احداث راه ها دست یابیم.

مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب گفت:  بررسی عملکرد سال ۱۳۹۴، تدوین برنامه و اهداف سال ۱۳۹۵ با محوریت اقتصاد مقاومتی، لزوم ایجاد هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین حوزه ها و اهداف شرکت ساخت وتوسعه، ارتقا دانش و مهارت همکاران با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط، قدردانی از زحمات همکاران و ایجاد انگیزه و روحیه بهتر به منظور تلاش مضاعف در سال جدید از اهداف اصلی این گردهمایی محسوب می‌شوند.

مهدی نظریان افزود: در این گردهمایی روسا و کارشناسان حوزه های ساخت و توسعه راه های  استان های کهگیلویه و بویر احمد، فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان حضور دارند که علاوه بر برگزاری سمینارهای تخصصی در روز اول، به تشریح وضعیت ساخت و توسعه راه های مناطق تحت نظارت خود در روز دوم می پردازند.

در ادامه این گردهمایی رضا غلامی رییس حوزه راهسازی استان فارس گفت: در حال حاضر این استان با دارا بودن حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی و دو هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه فرعی آسفالت و حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت در مجموع ۷ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در بخش راه اصلی و بزرگراه در حال حاضر ۲۸ پروژه به طول ۷۵۰ کیلومتر، در مرحله مطالعات و اجرا است که ۱۰ پروژه به طول ۳۰۰ کیلومتر در مرحله مطالعات و ۱۸ پروژه به طول ۴۵۰ کیلومتر در قالب ۷ طرح تملک دارایی های سرمایه ای شامل بزرگراه کنارگذر شمال شرق شیراز، بزرگراه برازجان- کنارتخته- بابا میدان، پل بریم و قائمیه- دشت ارژن- شیراز، راه اصلی سروستان- ارسنجان- سعادت شهر و راه اصلی دالین- نورآباد و راه اصلی گناوه- میشان- نورآباد به مبلغ اولیه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا بوده و توسط این نمایندگی پیگیری می‌شود.

در ادامه این گردهمایی، سمینار تخصصی با عنوان نقش معادن و زنجیره تولید مصالح در توسعه پایدار زیربناهای حمل و نقل کشور توسط دکتر پورمقدم، مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ارایه شد.

وی با بررسی انواع معادن مناسب برای تولید شن و ماسه مورد نیاز در راهسازی و خصوصیات مربوطه،  نسبت به تبیین اهمیت مباحثی اعم از نحوه پی جویی و اکتشاف، مزایا و معایب، فرصت ها و تهدید های موجود در این بخش پرداخت و با بیان قوانین و بخشنامه های شاخص معدنی و فرایند اخذ پروانه های بهره برداری بحث را خاتمه داد.

آشنایی با مشخصات فنی و نکات اجرایی فرایند تولید آسفالت موضوع دیگر ارایه شده در روز اول سمینار بود که توسط  مهندس فتوت به بحث گذاشته شد و در آن به بررسی و طراحی مخلوط های آسفالتی، انتخاب معدن مصالح سنگی  و تولید سنگ های آسفالتی، چگونگی عملکرد و بهره برداری از کارخانه آسفالت، تهیه، حمل و مصرف قیر، اهمیت و نقش فیلر در مخلوط های آسفالتی، اجزای تشکیل دهنده آسفالت، تهیه مصالح آسفالت، روش نمونه‌برداری از معادن، روش برداشت مصالح از معادن  و بررسی کارخانه های تولید آسفالت؛ مباحث ارایه شده در این بخش بود.

  گفتنی است برگزاری کارگاه های آموزشی، جلسات تخصصی، نشست های بررسی مشکلات حوزه ها و بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی پایتخت فرهنگی ایران از دیگر برنامه های روزهای آتی این همایش است.

نظر شما