شناسهٔ خبر: 22362 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تأثیر ناچیز لغو اخذ عوارض تهران‌-قم در ایام نمایشگاه کتاب بر درآمدهای آزادراه/ درآمد عوارضی تهران‌-قم ۳۵ درصد هزینه نگهداری آزادراه است

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی از تأثیر ناچیز لغو اخذ عوارض تهران‌-قم در ایام نمایشگاه کتاب بر درآمدهای آزادراه خبر داد و گفت: درآمدی که از اخذ عوارض در این آزادراه به دست می‌آید پس از کسر هزینه جاریِ جمع‌آوریِ عوارض، فقط ۳۵ تا ۴۰ درصد هزینه نگهداری کل آزادراه را تأمین می‌کند.

داوود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب و لغو اخذ عوارض از خودروها برای عبور از آزادراه تهران ـ قم گفت: لغو اخذ عوارض در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب، تقریبا ضرر چندانی به درآمدهای ما از این آزادراه وارد نکرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در طول روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب عوارض این آزادراه در ورودی شهر قم از خودروهای عبوری اخذ می‌شد که با این اقدام تنها خودروهایی که می‌خواستند به فرودگاه امام (ره) یا شهرستان‌های جنوب تهران تردد کنند عوارض نمی‌دادند بنابراین این مقدار تأثیر چندانی در درآمدهای آزادراه نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اتفاقا همواره در طول ایام غیر نمایشگاه نیز بسیار پیش می‌آمد که عبور خودروها از عوارضی آزادراه تهران ـ قم را آزاد کنیم و به خودروها اجازه می‌دادیم تا بدون پرداخت عوارض رد شوند ضمن آنکه در ورودی شهر قم نیز عوارض اخذ نمی‌شد.

وی افزود: در طول ایام برگزاری نمایشگاه کتاب که در ورودی شهر قم اعوارض اخذ می‌شد، به دلیل ترافیک کمتر، آزادسازی عبور خودروها نیز کمتر پیش می‌آمد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین هزینه‌های نگهداری آزادراه تهران ـ قم از محل اخذ عوارض گفت: درآمدی که از اخذ عوارض در این آزادراه به دست می‌آید پس از کسر هزینه جاریِ جمع‌آوریِ عوارض، فقط ۳۵ تا ۴۰ درصد هزینه نگهداری کل آزادراه را تأمین می‌کند./

نظر شما