شناسهٔ خبر: 22383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف بازآفرينی شهری پايدار در محلات هدف:

فعاليت كارگروه تخصصی ستاد بازآفرينی شهری در گلستان آغاز شد

بافت فرسوده كارگروه ارتقای اقتصادی، مشاركت‌های مردمی و تسهيلات كه از كارگروه‌های تخصصی ذيل ستاد استانی بازآفرينی شهری پايدار است، فعاليت خود را با هدف احيا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناكارآمد شهری در استان گلستان آغاز كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از  اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، این كارگروه با هدف تحقق اهداف سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناكارآمد شهری و همچنین رصد و مدیریت امور اقتصادی، اشتغال، فرصت های شغلی و جلوگیری از بروز مسایل و مشكلات ناشی از بیكاری در محدوده ها و محله های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری تشكیل شده است.

در اولین نشست كمیته كارشناسی این كارگروه به بررسی مشكلات، آسیب ها در محلات هدف و اقدامات انجام شده دستگاههای اجرایی استان در جهت احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناكارآمد شهری پرداخته شد.

پس از بحث و تبادل نظر پیرامون این مسایل مقرر شد فعالیت دستگاههای اجرایی عضو كارگروه در این زمینه به دبیرخانه كارگروه كه اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان است، ارسال شود تا اقدامات بعدی جهت هماهنگی و انسجام و پرهیز از موازی كاری فعالیت‌ها در این محدوده‌ها صورت گیرد.

برنامه ریزی برای اجرایی كردن طرح های توانمند سازی مصوب سكونتگاههای غیررسمی توسط اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی با هدف هماهنگی دستگاهها و اطلاع از وضعیت مطالعات صورت گرفته در این محلات در جلسات آتی، از مصوبات دیگر این نشست بود.

ستاد ملی بازآفرینی شهری در راستای اجرای مفاد سند ملی راهبردی احیاء،بهسازی،نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده و ناكارآمد شهری(مصوب مورخ 16/6/93هئیت وزیران)با هدف تدوین ساز و كارهای تعامل و اقدام مشترك نهادهای دولتی، عمومی، مردمی، تعاونی و خصوصی و همچنین بستر سازی جهت ایجاد اشتغالات خرد و فرصت های شغلی پایدار؛ تشكیل كارگروه ارتقای اقتصادی و مشاركت های مردمی و تسهیلات ستادهای ملی و استانی بافت های ناركارآمد(سكونتگاههای غیررسمی، بافت های فرسوده و...)را تصویب و ابلاغ كرده است.

از اهداف دیگر این ستاد برای تشكیل كارگروه فوق، بستر سازی به منظور پیشگیری و كاهش آسیب های اجتماعی ناشی از نداشتن مهارتهای زندگی و مهارت های موردنیاز بازار كار با ارائه تسهیلات ،ایجاد فرصتهای شغلی،آموزش فنی و حرفه ای و... بوده است.

در سطح استان گلستان 2300 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که 151 هکتار آن به عنوان بافت تاریخی در شهر گرگان شناسایی شده است.

میزان سکونتگاههای غیررسمی استان نیز 405 هکتار است.               

نظر شما