شناسهٔ خبر: 224296 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز تدوین نخستین دستورالعمل ارتقاء پایه مهندسان از پایه یک به پایه ارشد

عکس از آقای ریاحی مقررات ملی مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز فرآیند تدوین دستورالعمل ارتقای مهندسان دارای پروانه اشتغال به کار از پایه یک به پایه ارشد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی ریاحی، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از آغاز فرآیند تدوین دستورالعمل ارتقای مهندسان دارای پروانه اشتغال به کار از پایه یک به پایه ارشد، خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به ضرورت ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای، به‌روزرسانی دانش فنی و توسعه آموزش‌های تخصصی در نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار کرد: برای نخستین بار، تدوین یک چارچوب منسجم و ملی برای ارتقای مهندسان از پایه یک به پایه ارشد در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

ریاحی افزود: این دستورالعمل با هدف ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای مهندسان، توسعه آموزش‌های تخصصی، تقویت مسئولیت‌پذیری حرفه‌ای و بهبود کیفیت خدمات مهندسی و نظام کنترل ساختمان در حال تهیه و نهایی‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: در این دستورالعمل، الزامات آموزشی، حرفه‌ای و صلاحیتی مورد نیاز برای ارتقای مهندسان به پایه ارشد تبیین خواهد شد و پس از طی مراحل کارشناسی، کسب نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان و ابلاغ، مبنای ارزیابی و ارتقاء متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تاکید کرد: ارتقای نظام صلاحیت حرفه‌ای مهندسان، یکی از الزامات ارتقای کیفیت ساخت‌وساز، افزایش ایمنی، بهبود عملکرد ساختمان‌ها و تحقق اهداف مقررات ملی ساختمان است و وزارت راه و شهرسازی این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن و اجرای این دستورالعمل، زمینه ارتقای سطح دانش و مهارت حرفه‌ای مهندسان و بهبود کیفیت خدمات مهندسی در کشور بیش از پیش فراهم شود.