شناسهٔ خبر: 224983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح محورهای خراسان جنوبی طی سه ماهه سال جاری

خط کشی خراسان جنوبی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای ۲۲۰۰ کیلومتر خط کشی در سه ماهه سال جاری در مسیر کریدورهای مهم شرق کشور و محورهای شریانی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) سید محمد فرخی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای خراسان جنوبی، از اجرای گسترده عملیات خط‌کشی راه‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خط‌کشی شده است.

وی با اشاره به نقش خط‌کشی در ارتقای ایمنی راه‌ها اظهار داشت: خط‌کشی یکی از مهم‌ترین عوامل ایمنی راه به شمار می‌رود که با هدایت صحیح رانندگان، افزایش خوانایی مسیر، تفکیک جریان‌های ترافیکی و هشدار در نقاط حساس، نقش مؤثری در کاهش سوانح رانندگی به‌ویژه تصادفات ناشی از انحراف و خروج از جاده ایفا می‌کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر کریدورهای مهم شرق کشور و حجم بالای تردد در برخی محورهای شریانی، عملیات خط‌کشی با اولویت محورهای پرتردد و راهبردی انجام شده است. در این راستا محورهای بیرجند–قاین، خوسف–دیهوک–طبس ، فردوس–بجستان و دیهوک-راور از مهم‌ترین مسیرهایی هستند که طی سال جاری تحت پوشش عملیات خط‌کشی قرار گرفته‌اند.

فرخی ادامه داد: خط‌کشی مناسب راه‌ها به‌ویژه در ساعات شب، شرایط کاهش دید و مسیرهای طولانی کویری استان، تأثیر بسزایی در افزایش تمرکز رانندگان و کاهش احتمال بروز حوادث رانندگی دارد و از این رو به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی حوزه ایمنی راه‌ها دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر تداوم این عملیات تا پایان سال خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود، اجرای برنامه‌های ایمن‌سازی راه‌ها از جمله خط‌کشی، نصب و به‌روزرسانی علائم و سایر اقدامات مرتبط را در سطح محورهای استان ادامه خواهد داد تا شاهد ارتقای هرچه بیشتر ایمنی تردد و کاهش سوانح جاده‌ای باشیم.