شناسهٔ خبر: 22598 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئيس كميته ترانزيت راه آهن خبر داد:

رشد قابل توجه ترانزيت ريلی در سال ۹۴

قطار باری رئيس كميته ترانزيت راه آهن از ارتقاء قابل ملاحظه سهم راه آهن در ترانزيت كشور خبر داد واعلام كرد: سهم ترانزيت ريلي نسبت به ترانزيت كشور در سال ۹۲ حدود ۴ درصد بوده كه با تمهيدات به عمل آمده اين ميزان در سال ۹۳ به ۶ درصد و در سال ۹۴ به ۱۲ درصدافزايش يافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محمد غراوی عضو هيات مديره و رئيس كميته ترانزيت راه آهن ج.ا.ا از ارتقاء قابل ملاحظه سهم راه آهن در ترانزيت كشور خبر داد وگفت: سهم ترانزيت ريلي نسبت به ترانزيت كشور در سال ۹۲ حدود ۴ درصد بوده است كه با روي كار آمدن مديريت جديد راه آهن و تمهيدات بعمل آمده اين ميزان در سال ۹۳ به ۶ درصد و در سال ۹۴ به ۱۲ درصدافزايش يافته است كه اين ميزان حكايت از رشد سه برابري سهم ترانزيت ريلي نسبت به سال ۹۲ دارد.

وي افزود: بخش اعظم اين رشد ناشي از تقويت حمل پنبه ترانزيتي، احياي كود ترانزيتي و همچنين اضافه شدن گوگرد ترانزيتي به سبد ترانزيت ريلي در سال ۹۴ است.

به گفته غراوي ترانزيت به دليل ارزش افزوده بسيار بالا و درآمدهاي ارزي ناشي از آن مي تواند منبع قابل اتكا و مناسبي براي درآمدهاي كشور باشد .

رئيس كميته ترانزيت راه آهن با تاكيد بر وجود رقابت تنگانگ و فشرده بين كريدورهاي رقيب در منطقه خواستار توجه جدي به امر ترانزيت در مسير كريدور شمال-جنوب و كريدور شرق به غرب شد و تصريح كرد: با تكميل طرح هاي در دست اقدام و اتصال حلقه هاي مفقوده، پتانسيل بالقوه بسيار مناسبي براي ترانزيت ريلي ايجاد و قطعا موجب افزايش سهم راه آهن در ترانزيت كشور در آينده خواهد شد كه اين مهم مستلزم توجه به مقوله بازاريابي نوين و شناخت بارهاي بالقوه منطقه و بارهاي قابل جذب از طريق مسير ريلي ايران است.

نظر شما