شناسهٔ خبر: 22601 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بندر گناوه خبر داد:

اعزام هلی‌کوپتر برای یافتن لنج مفقودشده در شرق خلیج‌فارس/ بحرینی‌ها گزارشی از یافته شدن لنج نداده‌اند/ توقف تعمیراتی لنج مفقودشده در بندر لاوان قبل از سانحه

شناور تجسس و نجات رئیس اداره بنادر و دریانوردی گناوه گفت: تا به حال از لنج باری مفقود شده در شرق خلیج فارس و در نزدیکی بندر عسلویه خبری نشده است.

نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تلاش اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر بری یافتن لنج مفقود شده اظهار کرد: این اداره همچنان در حال گشت‌زنی است و تا کنون خبری از لنج یا سرنشینان آن نشده است. عملیات گشت‌زنی دریایی نیز از طریق شناورهای ناجی و هلی‌کوپتر در حال انجام است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی گناوه با بیان اینکه ۶ نفر سرنشین این لنج بوده‌اند، گفت: این شناور کوچک باری از دبی به بندر ریگ در حال حرکت بوده که در شرق خلیج فارس و نزدیک بنادر کیش و عسلویه دچار سانحه می‌شود؛ علت سانحه نیز شرایط نامناسب جوی بوده است.

وی با بیان اینکه این شناور پیش از حرکت به سکت بندر ریگ، یک بار هم در بندر لاوان برای تعمیرات توقف داشته، تأکید کرد: متأسفانه سرنشینان لنج مفقودشده ورود و خروج خود را به مسئولان بندر لاوان اطلاع نداده بودند.

مدیر بندر گناوه با اشاره به قطع شدن ارتباطات رادیویی این شناور با برج‌های مراقبت بنادر خلیج فارس شامل ادارات کل بنادر و دریانوردی استان‌های بوشهر و هرمزگان تصریح کرد: ما در اداره کل بنادر استان بوشهر درخواست کمکی از سوی این شماور نداشته ایم و اگر درخواست کمکی هم بوده، احتمالا از سوی برج‌های مراقبت بنادر هرمزگان دریافت شده است.

وی درباره انتشار شایعه یافته شدن این لنج باری در نزدیکی سواحل بحرین در سطح شهر گناوه، خاطرنشان کرد: مسئولان بنادر بحرین هر گونه اتفاقی در حوزه دریانوردی میان دو کشور را بلافاصله به اداره کل بنادر بوشهر اطلاع‌رسانی می کند و پیش از این نیز سابقه بازداشت سرنشینان و توقیف لنج‌های صیادی ایرانی را داشته‌اند که بلافاصله به ما خبر می‌داده‌اند؛ بنابراین اگر این شناور باری کوچک در اطراف سواحل بحرین یافته شده باشد، از سوی مسئولان بنادر این کشور به ما خبر داده می‌شد که پس از استعلام اداره کل بنادر بوشهر از مرکز mrcc بحرین، گفتند که هیچ‌گونه درخواست کمکی از سوی شناور ایرانی نداشته‌اند./

نظر شما