شناسهٔ خبر: 22687 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سفر آخوندی به ایتالیا انجام شد؛

آغاز همکاری ایران و ایتالیا در حوزه های راه و شهرسازی/ آیین گشایش پاویون ملی ایران در نمایشگاه بیناله ونیز با حضور وزیر راه و شهرسازی

عباس آخوندي پاویون ملی ایران در نمایشگاه دوسالانه معماری ونیز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان در حالی گشایش یافت که وزیر راه و شهرسازی از آغاز همکاری های دو کشور ایران و ایتالیا در حوزه راه و شهرسازی خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  وزیر راه و شهرسازی که در راس هیأتی به منظور شرکت در مراسم افتتاح پاویون ملی معماری ایران در نمایشگاه 'بیئناله ' شهر ونیز به ایتالیا سفر کرده است، صبح امروز (پنجشنبه) به همراه جهانبخش مظفری سفیر کشورمان در رم، پاویون ایران را افتتاح کرد.

وی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به روابط خوب دوجانبه ایران و ایتالیا در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت: در دوران پسابرجام سطح تبادل هیأت ها و همکاری های فیمابین ایران و ایتالیا گسترش زیادی یافته و ما طرح های بسیاری را جهت همکاری در زمینه زیرساخت ها، حمل و نقل و مسکن و شهرسازی تعریف و در این خصوص چندین یادداشت تفاهم و توافقنامه امضا کرده ایم و حضور در این نمایشگاه نشانگر عزم جدی جهت توسعه همکاری های فیمابین بویژه در حوزه مسکن و شهرسازی است.

آخوندی در نخستین روز از سفر به ایتالیا، از بخش‌ های مختلف نمایشگاه دوسالانه معماری ونیز بویژه یکی از غرفه ‌ها که توسط گروه معماری ایرانی 'واو استودیو' اجرا شده است، بازدید کرد. وزیر راه و شهرسازی و سفیر ایران در ایتالیا با حضور در بخش 'آرسناله' ونیز پاویون ملی کشورمان را رسما افتتاح کردند.

'حامد مظاهریان' معاون ساختمان وزارت راه و شهرسازی آقای آخوندی را در این سفر همراهی می کند.

طراحی پاویون ملی ایران اثر برگزیده هیات داوران است که توسط 'پرشیا قره‌گوزلو' و 'بهزاد اتابکی' طراحی شده است. طراحان و مدیران هنری این پروژه تلاش دارند مشارکت های مردمی را در جهت ارتقا کیفی سطح زندگی مطرح سازند. نمایشگاه معماری ونیز هر دو سال یک بار در این شهر برگزار می شود.

نمایشگاه دوسالانه معماری ونیز از روز یکشنبه نهم خرداد ماه به روی عموم باز می شود و تا روز ۲۷ نوامبر ( ۷ آذرماه) فعالیت خود را ادامه خواهد داد. /

نظر شما