شناسهٔ خبر: 22751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استانداری قم:

محلات بحرانی فاضلاب پردیسان باید شناسایی و ساماندهی شوند

جلسه معاون امور عمرانی استانداری قم در جلسه شورای تأمین مسكن استان گفت: محلات بحرانی فاضلاب پردیسان باید شناسایی و ساماندهی شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان قم، در جلسه شورای تأمین مسكن استان كه با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان و مدیران كل دستگاه‌های مرتبط و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد، محسن بهشتی طی سخنانی گفت: فاضلاب پردیسان در حال حاضر تبدیل به یكی از معضلات زیست محیطی و مطالبه اكثر ساكنین شده و باید هر چه سریعتر ساماندهی و طرح كوتاه مدتی برای رفع معضلات آن اجرایی شود.

وی افزود: محلات بحرانی فاضلاب پردیسان باید شناسایی و احصاء شود و با یك برآورد دقیق تعداد خانوار مشخص و راهكار مناسب هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی بیان داشت: پساب این فاضلاب آب پایدار و با حجم بالایی است كه می‌تواند ظرفیت‌هایی را برای توسعه فضای سبز شهری، توسعه واحدهای صنعتی و واحدهای تجاری و عمومی مستقر در منطقه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نظارت دقیق بر نحوه فروش و قراردادهای واگذاری ۱۱۰ هكتار از اراضی دولتی كه در سال ۷۲ در پردیسان به اتحادیه تعاونی كاركنان دولت انجام شده را خواستار شد و گفت: لازم است كمیته فنی شورای تأمین مسكن به این امر نظارت دقیق نماید تا تعهدات اتحادیه كه زیرسازی معابر و شوارع وتامین بخشی از زیرساخت‌ها بوده به مرحله اجرا در آید.

در این جلسه حسن صبوری سرپرست اداره كل راه و شهرسازی استان از آماده‌سازی هزار واحد مسكن مهر برای واگذاری به مالكان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با واگذاری این واحدها ۲۹۵۰ واحد از تعهدات مسكن مهر استان باقی خواهد ماند.

حسن صبوری گفت: كل تعهدات استان در زمینه مسكن مهر ۴۶ هزار و ۷۵۰ واحد بوده است كه بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد در ۱۱ مرحله واگذار شده است.

نظر شما