شناسهٔ خبر: 22758 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش‌های پراکنده در شمال‌غرب/ وزش بادهای شدید و گرد و خاک در مرکز کشور/ کاهش‌دید و کیفیت هوا در جنوب‌غرب و جنوب

هوا شناسی - رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های پراکنده در شمال‌غرب کشور از خیزش گرد و غبار در جنوب، جنوب‌غرب و غرب کشور خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت:  امشب برای ارتفاعات شمال‌غرب کشور، بارش پراکنده را داریم. از فردا، عبور موج‌های ضعیفی را از روی نوار شمالی کشور داریم که سبب می‌شود در برخی از آن مناطق، بارش‌های‌پراکنده، رعد و برق و وزش باد را شاهد باشیم و در سایر مناطق کشور، شاهد جوی پایدار همراه با وزش باد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امشب و فرداشب در ساعات بعدازظهر، وزش بادهای شدید موقتی را در برخی از مناطق مرکزی کشور داریم که می‌تواند پدیده گرد و خاک را به همراه داشته باشد. همچنین، برای امروز و فردا در بخش‌هایی از جنوب‌غرب، غرب و جنوب، پدیده گرد و خاک را داریم که موجب کاهش دید و کیفیت هوای در آن مناطق خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: آسمان تهران برای ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش بادهای شدید و احتمال خیزش گرد و خاک را دارد. ۳۶ درجه سانتیگراد حداکثر دمای هوای پایتخت است و ۲۳ درجه سانتیگراد نیز کمینه دمای فردا صبح تهران خواهد بود.

وی در پایان گفت: از فردا، دمای تهران روند کاهش نسبی را دارد و هوا خنک‌تر می‌شود. /

نظر شما