شناسهٔ خبر: 22763 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در دویست و چهارمین نشست گفتمان هنر و معماری انجام می‌شود

پخش مستندباغ‌های گمشده تهران/ تحلیل و بررسی روند تخریب باغ‌های تهران از گذشته تا کنون

باغهای گمشده دویست و چهارمین نشست گفتمان هنر و معماری به همت انجمن مفاخر معماری ایران با پخش مستندی تحت‌عنوان باغ‌های گمشده به روند تخریب باغ‌های تهران و تاثیر مثبت باغ ها در پایداری محیط‌زیست می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست دویست و چهارم انجمن مفاخر معماری ایران تحت عنوان باغ های گمشده با پخش مستندی با همین عنوان و بررسی و تحلیل روند تخریب باغ های تهران، چهارشنبه ۱۲ خردادماه در موزه هنرهای آئینی امام علی (ع) برگزار می شود.

در مقدمه این مستند از روند تخریب باغ های تهران آمده است:روزی که تهران پایتخت ایران شد، تهران باغ شهری وسیع بود که به سرزمین آب و چنار شهرت داشت. اما امروز کمتر اثری از باغ های افسانه ای تهران باقی مانده است و برج‌ها به جای چنارها از زمین روییده‌اند.
مستند "باغ های گمشده" به معرفی مهم‌ترین باغ‌های تاریخی تهران و تاثیرات مثبت باغ‌ها در پایداری محیط زیست شهر تهران می‌پردازد، در این مستند روند تخریب تدریجی باغ‌های بزرگ تهران در دویست سال گذشته تا به امروز بررسی می‌شود.
کارگردان این مستند، هادی آفریده، پیش‌تر، در برنامه‌ای ویژه در انجمن مفاخر معماری ایران معرفی شد. همچنین در پنل گفتگو، ترانه یلدا و محمدمهدی محمودی حضور دارند و  انوشه منصوری مسوولیت پنل را برعهده دارد.

گفتنی است این نشست، چهارشنبه ۱۲ خردادماه سال جاری از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در موزه هنرهای آئینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برگزار می شود./

نظر شما