شناسهٔ خبر: 22931 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزار شد:

برگزاری جلسه هماهنگی ستاد باز آفرینی احیاء و بهسازی بافت‌های فرسوده چهارمحال و بختیاری

جلسه عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری در شهرکرد گفت: مدیریت شهری برای ترمیم زخم عمیق بافت‌های فرسوده و بازآفرینی در بدنه جامعه و شهر نیازمند همکاری همه ارگان‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، هوشنگ عشاری با بیان نقش شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران بعنوان نقش محرک توسعه گفت: سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری سال ۹۳ از سوی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد. در این سند که مصوبه مشترک شورای عالی شهرسازی و معماری و ستاد ملی توانمندسازی است، راه‌اندازی و فعال‌سازی جلسات مستمر ستادهای استانی و شهرستانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به بند دوم از فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی گفت: تصویب «سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد» تمامی دستگاه‌ها را ملزم می‌کند که به موجب آن ستادهای ملی، استانی و شهرستانی با هدف بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهری برای رسیدن به این مهم هر چه بیشتر فعال شوند.

وی در ادامه اعلام کرد شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران آمادگی دارد پیرامون املاک تحت مالکیت خود که در محدوده بافت‌های فرسوده شهری و محلات هدف قرار دارد افزود: تعریف پروژه‌های مورد نیاز برای تصویب در ستاد استانی به میزان یک به سه توسط شرکت مادر تخصصی تأمین می‌شود.

در این جلسه مدیرکل ستاد ملی بازآفرینی و توانمندسازی شهری به بخشی از وظایف این ستاد اشاره کرد و چگونگی فعالیت‌های این ستاد را تشریح کرد.

مصطفایی گفت: برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در کنار پروژه‌های عمرانی و در قالب کارگروه‌ها جزء اهداف این ستاد است، و این ستاد وظیفه دارد برنامه‌های پیش گیرانه را در اولویت قرار دهد.

وی همچنین به جایگاه ادارات کل راه و شهرسازی در این ستاد اشاره کرد و افزود: راه و شهرسازی محور اجرایی است ولی تمام وظایف به عهده ادارت کل راه و شهرسازی نیست و ادارات دیگر باید با تقسیم وظایف در این راه یاری کنند.

مصطفایی در پایان از ادارات و دستگاه‌ها خواست تا مطالعات کارشناسی شده خود را در اختیار ستاد قرار دهند و برنامه‌های خود را در قالب جدول یا گزارش ارائه دهند تا از موازی کاری‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها جلوگیری شود.

گفتنی است در این جلسه که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، فرمانداران و شهرداران و مدیران استانی برگزار شد. 

نظر شما