شناسهٔ خبر: 23124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر کشور مطرح كرد:

لزوم مشاركت مردم در تصمیمات و اجرای پروژه‌های عمرانی/ شهرداری‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی باید پیشگام باشند

هوشنگ خندان دل معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور گفت: شهرداری ها در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش محوری دارند و باید در این زمینه پیشگام باشند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، هوشنگ خندان‌دل در جمع شهرداران آذربایجان شرقی، افزود: شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی خدمات بسیار وسیع و بی شماری را در اقصی نقاط کشور به شهروندان ارایه می دهند، بنابراین انتظار از این مجموعه ها نیز به دلیل حجم وسیع خدمات بسیار بالا است و باید در تحقق فرامین رهبری درباره اقتصاد مقاومتی میدان دار باشند.

وی، یکی از اهداف مهم و اصلی اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: بر همین اساس چون شهرداری ها مجموعه های غیردولتی به شمار می روند باید، نقش کلیدی را ایفا کرده و با دخالت دادن بیشتر مردم در تصمیمات و اجرای پروژه های مختلف عمرانی، مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را هموارتر سازند.

خندان دل با تاکید بر اینکه مردمی کردن اقتصاد از مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار راحت تر و بی دردسر تر است، با اشاره به تجربه این موضوع در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: همچنانکه در این دوران افتخارآمیز با دستان خالی بسیاری از کارهای غیرممکن، عملی شد، هم اکنون نیز می توان با تکیه بر داشته های مردمی بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شهرداری ها با محدودیت های مالی و زیادی مواجه هستند اما به دلیل نوع خدمات بی نظیر آنها از جمله در بخش آتش نشانی که در حوزه ایمن سازی جامعه و امنیت روانی شهرها باید تعریف شود، نقشی ممتاز و برجسته در توسعه کشور دارند.

خندان دل با اشاره به مردمی تر بودن شوراها و شهرداری ها به دلیل برگزاری انتخابات در این حوزه، گفت: آینده روشن زمانی حاصل می شود که مردم احساس کنند در تعیین سرنوشت خود و حتی در جزئی ترین آنها دخالت دارند.
وی از انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی همراه با دو استان کرمان و لرستان خبر داد و افزود: بر این اساس ستاد اقتصاد مقاومتی و قرارگاه آن، فعالیت های این سه استان را به دقت رصد می کنند تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.
معاون وزیرکشور، آذربایجان شرقی را پیشقراول سیاست، اقتصاد و فرهنگ ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: این استان شرایط لازم و کافی برای الگو شدن در بحث اقتصاد مقاومتی را دارد.
به گزارش ایرنا، در این نشست شهرداران اهر، ملکان، بستان آباد، عجب شیر و مهربان پیرامون اقتصاد مقاومتی، مشکلات، کمبودها و چالش های ساختاری و اجرایی شهرداری ها و نیز لزوم مدیریت واحد شهری مباحثی را مطرح کردند.
آذربایجان شرقی با جمعیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای ۶۳ شهرداری است.

نظر شما