شناسهٔ خبر: 23245 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر انجام شد

برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین برای تردد ایمن به عتبات عالیات/ ترغیب زایران سازماندهی شده برای تردد از مرزهای شلمچه و چزابه

داوودكشاورزيان سومین جلسه كمیته حمل‌ونقل ستاد مركزی اربعین حسینی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضا‌ی این كمیته در محل سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان  با اشاره به فرصت حدود ۵ ماهه تا مراسم اربعین تاكید كرد: هدف مجموعه دست‌اندركاران و به طور ویژه كمیته حمل‌ونقل ایجاد شرایط و امكانات لازم برای سفرهای ایمن و راحت زایران و علاقه‌مندان حضور در عتبات عالیه در ایام اربعین حسینی است.

وی با تشكر و قدردانی از تمامی دستگاه‌های عضو ستاد و همچنین كمیته حمل‌ونقل كه سال پیش با جدیت و تلاش شبانه‌روزی موجب رضایتمندی هم‌وطنان زایر شدند، تایید كرد: لازم است تكالیف و ماموریت‌های هر ارگان و سازمان كه تعیین و طراحی گردیده بر همان اساس تدابیر مورد نظر از هم اینك اندیشیده شود.

مهندس كشاورزیان تجربه سال‌های گذشته بالاخص سال ۹۴ را برای اتخاذ تصمیمات جدید ارزشمند دانست و گفت: لازم است كمیته در اولین فرصت و فوری جلسه‌ای را با حضور تمامی اعضا  در استان ایلام با مقامات استانی برگزار و برای عملیاتی كه امكان اجرای آن در این فرصت و زمان، میسر است تصمیم‌سازی شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توزیع و كنترل ترافیك خودروهای عمومی و شخصی را به ویژه در مرز مهران در اربعین بسیار مهم خواند و افزود: اعضا‌ی كمیته در زمینه محل پاركینگ خودروهای عمومی و شخصی و نحوه انتقال زایران از شهر مهران تا مرز، اتفاق نظر دارند ولی ظاهراً مسئولان استانی نیز نظرات دیگری دارند كه به نظر با جلسه در استان و بازدید میدانی راهكارهای مناسب اتخاذ خواهد شد.

مهندس كشاورزیان هدایت و ترغیب زایران گروهی و سازماندهی شده را برای خروج و ورود از مرزهای شلمچه و چزابه نیز از اقدامات موثر در توزیع سفرها و كاهش ترافیك و جلوگیری از  ازدحام در مرز مهران برشمرد.

بر اساس این گزارش محمدجواد عطرچیان مدیركل ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی، رضا نفیسی مدیركل دفتر فنی و امور پیمان‌ها، محسن حاجی اسماعیلی مدیركل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین سایر اعضای كمیته گزارشی از برنامه‌های درون سازمانی ، پیشنهاد به ستاد ویژه با محوریت حمل‌ونقل و جابه‌جایی زایران، پاركینگ‌ها، سوخت، وضعیت ترافیك و شرایط پایانه‌های مرزی ارایه كردند.

برچسب‌ها:

نظر شما