شناسهٔ خبر: 2335 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعید نژاد در نشست خبری تشریح کرد:

سهم 4 درصدی صنایع دریایی از تولید ناخالص داخلی کشور/جزئیات نحوه پرداخت تسهیلات به خریداران شناور‌ها

محمدسعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم 4 درصدی صنایع دریایی از تولید ناخالص داخلی گفت: تلاش می‌شود این سهم به 10 درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری که صبح امروز (شنبه 8 آذر) در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به سهم 4.1 درصدی صنایع دریایی از تولید ناخالص داخلی کشور گفت: در تلاشیم تا این سهم را به 10 درصد رسانده و مجموع شاغلان این صنعت به 800 هزار نفر افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه صندوق توسعه صنایع دریایی با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از این صنعت تاسیس شد گفت: مهمترین منبع درآمدی این صندوق اختصاص بخشی از درآمدهای حمل ونقل مواد نفتی به آن بود که تاکنون هیچ بخشی از این درآمد به صندوق واریز نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی ارائه تسهیلات به خریداران شناورها است افزود: تاکنون به 139 فروند شناور تجاری به ارزش 438 میلیارد تومان و 46 فروند شناور مسافری به ارزش 135 میلیارد تومان قرار داد اعطای تسهیلات پرداخت و تاکنون 17 فروند شناور مسافری به متقاضیان تحویل داده شد.

در بخشی از این نشست خبری حمید زراعتگر دبیر شانزدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی با بیان اینکه این همایش سه شنبه و چهارشنبه (10 و 11 آذر) برگزار می‌شود گفت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نعمت زاده  وزیر صنعت، معدن و تجارت، دهقان وزیر دفاع و نیروهای مسلح، ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران در مراسم اختتامیه حضور دارند./

این خبر در حال تکمیل است ...

نظر شما