شناسهٔ خبر: 23436 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

لزوم اصلاح نقشه علمی جامع کشور/ ضرورت ایجاد ستاد حمل ونقل زمینی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مرتضی باقری مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کشته شدن سالانه ۱۶ هزار نفر در کشور، خواستار این شد که موضوع «ایمنی حمل و نقل» به اولویت «الف» کشور بدل شود.

دکتر مرتضی باقری مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر موضوع‌های «ایمنی حمل ونقل»، «حمل نقل ریلی» و «ترافیک و شهرسازی» در اولویت "ج" نقشه علمی کشور قرار دارند. اولویت‌بندی موضوع‌ها در نقشه جامع علمی کشور، نشان‌دهنده رویکرد علمی و تحقیقاتی کشور است و سوال اینجاست که با توجه به کشته‌شدن سالانه ۱۶ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای نباید موضوع «ایمنی حمل ونقل» در اولویت «اول» قرار گیرد؟!

وی افزود: اخیرا نامه‌هایی از طرف مقام عالی وزارت در خصوص بازنگری در اولویت‌بندی موضوع‌های فوق‌الذکر نوشته شده و پی‌گیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

استاد دانشگاه علم وصنعت ایران افزود: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستادهای مختلفی از  جمله ستاد حمل ونقل دریایی و ستاد حمل ونقل هوایی مستقر است ولی برای موضوع حمل ونقل زمینی اعم از «ریلی و جاده‌ای» ستادی وجود ندارد. هریک از این ستادها در هدایت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی نقش مهمی را به عهده دارند.

در پایان وی ایجاد ستاد حمل ونقل زمینی را در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد کرد و خواستار پیگیری موضوع شد.

نظر شما