شناسهٔ خبر: 23443 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد:

پيگيری اجرای قانون مالیات بر خانه‌‌های خالی/ طرح مالیات برخانه‌های خالی تاثیری بر قيمت مسکن ندارد

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اينكه دریافت مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار وزارت‌ راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، گفت: اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی تاثیر ناچیزی در قیمت مسکن خواهد داشت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي حامد مظاهریان گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی مصوب مجلس است و دولت تلاش می کند اجرا شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در حال طراحی سامانه ملکی و املاک کشور است که این سامانه به بهبود روش دریافت مالیات کمک می کند.

مظاهریان تصریح کرد: قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است در سال اول مالیات از خانه گرفته نشود در سال دوم نیمی از قیمت اجاره ؛ مالیات دریافت و در سال سوم به اندازه اجاره بها ، مالیات و در سال چهارم یک و نیم برابر قیمت اجاره خانه ، مالیات دریافت شود.

وی تصریح کرد: دریافت مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار وزارت‌ راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

مظاهریان به خبرگزاری صدا و سیما گفت: طرح مالیات بر خانه های خالی در کوتاه مدت و بلندمدت تاثیری در بازار قیمت و خرید و فروش مسکن ایجاد نمی کند زیرا رقم ناچیزی در برابر قیمت یک ملک است و این سوال مطرح می شود که ایا این میزان مالیات مالکین را مجبور به اجاره‌خانه می کند.

وی افزود: در هر صورت قانون باید اجرا شود و فرآیند اجرایی آن در حال پیگیری است.

نظر شما