شناسهٔ خبر: 23509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با شهردار کاشان مطرح شد:

کاشان دبیرخانه دائمی اجلاس «خانه»/ وزیر راه و شهرسازی دبیر افتخاری اجلاس «خانه»

نشست با جود ۸۰۰ خانه تاریخی ارزشمند در کاشان و ضرورت مرمت و احیای این خانه‌ها، کاشان به عنوان دبیرخانه جهانی «خانه» انتخاب و دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان دبیر افتخاری اجلاس «خانه» انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دیدار وزیر راه و شهرسازی با شهردار کاشان، گزارشی از مجمع جهانی شهرهای اسلامی ارائه شد.

در این نشست سید محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان اشاره کرد که به دلیل ۸۰۰ خانه تاریخی ارزشمند در این شهر و همچنین به‌راه افتادن جریانی برای مرمت و احیاء این خانه‌ها،  کاشان به‌عنوان دبیرخانه جهانی «خانه» انتخاب شده است. 

با توجه به این که قرار است به همین مناسبت اجلاس «خانه» در شهر کاشان برگزار شود و در این رویداد شهرداران شهرهای مختلف کشورهای اسلامی شرکت خواهند کرد، پیشنهاد کرد دکتر عباس آخوندی دبیر افتخاری این رویداد جهانی شود.

در این دیدار که دکتر ایزدی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، دکتر حناچی، معاون وزیر و رئیس شورای‌عالی معماری و شهرسازی، دکتر کاشان، مشاور وزیر، دکتر اسلامی بیدگلی، عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و همچنین رئیس و تنی چند از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری کاشان حضور داشتند، درباره چگونگی برگزاری این رویداد بحث و تبادل نظر شد.

دکتر آخوندی تأکید کرد: این رویداد باید با همکاری نهادهای دولتی، شهرداری شهرهای تاریخی کشور، دانشگاه‌های معتبر حوزه معماری و شهرسازی و سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برگزار شود. وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی و استانداری اصفهان از جمله ارگان‌های دولتی هستند که در برگزاری این رویداد همکاری خواهند داشت. همچنین دانشگاه کاشان و دانشگاه‌های مادر در حوزه معماری و شهرسازی به توسعه  مفهوم خانه خواهند پرداخت.

اولین جلسه رسمی دبیرخانه این اجلاس در هفته اسکان بشر برگزار خواهد شد و طی این جلسات فرآیندهای اجرایی این رویداد فرهنگی برنامه‌ریزی خواهد شد. مقرر شد که شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری کاشان با همکاری هم برنامه‌های این اجلاس را پیگیری کنند.

در جلسه دیدار شهرداری کاشان با وزیر راه و شهرسازی همچنین برخی مسائل شهری کاشان نیز مطرح شد که آن‌جمله می‌توان به فرودگاه کاشان، طرح جامع شهری، مشکلات صنایع مزاحم و حریم شهری اشاره کرد.

دکتر آخوندی قول مساعد داد که وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات و معضلات شهری کاشان حداکثر همکاری را انجام دهد.

ایشان همچنین بر توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی این شهر تأکید کرد و این مسأله را از مهمترین دغدغه‌های توسعه شهرهای ایران ذکر کرد.

نظر شما