شناسهٔ خبر: 23510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها:

برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی مديران شركت‌های حمل و نقل كالا در همدان

دوره آموزشی رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان، از برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی مدیران و متصدیان شرکت‌های حمل و نقل کالای استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل کالای استان همدان، مصطفی وصالی ناصح رئیس اداره حمل و نقل کالای استان گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت آشنایی مدیران و متصدیان شرکت‌های حمل و نقل کالا با آخرین تغییرات، مقررات و ضوابط حمل و نقل کالا، دوره‌های آموزشی توجیهی در راستای ارتقا سطح آگاهی مدیران فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی مدیران و متصدیان شرکت‌های حمل و نقل کالای استان با آخرین قوانین و مقررات از جمله صدور بارنامه به صورت آنلاین، سیستم مدیریت شرکت‌های تحت وب، قوانین مرتبط با پیشگیری از قاچاق کالا و طرح پیمایش آشنا می‌شوند و باید شرکت‌‌ها سیستم خود را با موارد فوق الذکر به روزرسانی کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر استان همدان دارای ۹۶ شرکت حمل و نقل کالا است که تمامی این شرکت‌ها مستلزم به فراگیری دوره‌ها و کلاس‌های آموزش‌های توجیهی هستند.

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان با بیان اینکه تاکنون دو مرحله دوره آموزشی در شهرستان‌های تابعه استان همدان برگزار شده است، گفت: این دوره‌های آموزشی در مرحله‌ای نخست با هماهنگی انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در شهرستان ملایر و در مرحله‌ دوم در شهرستان نهاوند برگزار شده است.

وصالی ناصح افزود: آشنایی مداوم مدیران شرکت‌های حمل و نقل کالا یک امر ضروری برای پیشبرد اهداف کلی در انجام وظایف قانونی است و ضرورت دارد تا با برگزاری مجموعه نشست‌ها و جلسات توجیهی و آموزشی در زمینه وظایف مختلف در این بخش، آگاهی‌های لازم در اختیار اعضا قرار گیرد.

وی افزود: گاهی عدم آشنایی یا آشنایی ناقص با قانون و مقررات جدید وضع شده در زمینه حمل و نقل کالا موجب بروز مشکلاتی برای شرکت‌ها می‌شود که باید آموزش‌های دوره‌ای به خصوص در زمینه صدور بارنامه به عنوان محوری‌ترین اوراق حمل و نقلی صورت گیرد.

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان گفت: همکاری میان شرکت‌ها با بخش‌های مختلف اداره کل زمینه‌ساز رفع سریع‌تر مشکلات و تسهیل کننده وظایف شرکت‌های حمل و نقل است.

وصالی ناصح رائه اطلاعات دقیق و کاربردی موجب تسهیل فرآیند حمل و نقل و جلوگیری از بروز تخلفات در این حوزه می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند سوالات و مشکلات خود در این زمینه را در قالب جلسات آموزشی که از سوی انجمن برگزار می‌شود، مطرح کرده و رفع کنند.  

برچسب‌ها:

نظر شما