شناسهٔ خبر: 23570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در جلسه شورای حمل و نقل استان اظهار داشت:

اعتبارات متناسب با فعالیت های اداره کل راه و شهرسازی استان قم نیست

نشست مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: بازرسی و نظارت موثر بر شبکه حمل و نقل جاده ای موجب افزایش در امدهای استان می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم جلسه شورای حمل و نقل استان با حضور رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی و هیات همراه در این اداره کل تشکیل گردید. در ابتدای جلسه حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ضمن آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان در سخنانی اظهار داشت: با آنکه بیشترین حجم فعالیت های عمرانی در استانها به ادارات کل راه و شهرسازی تعلق دارد اما تخصیص اعتبارات عمرانی و هزینه ای متناسب با فعالیت آنها نیست.

وی در ادامه به وضعیت نامناسب درآمدی کارکنان راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: باید ساز و کاری مناسب جهت ارتقاء سطح درآمد و بهبود وضع معیشتی کارکنان فعالترین دستگاه اداری استان اندیشیده و عملیاتی شود.

صبوری در خصوص ارائه گزارش عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی نیز اظهار داشت: مصداقی نمودن دستورالعملها جهت عملیاتی شدن فرمتهای ارسالی با تغییر ساختارها امکان پذیراست که این مهم در حوزه اختیارات استانی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از دیگر آیتم های مهم در ارائه گزارش عملکرد را ایجاد و به روز رسانی سامانه های الکترونیکی دانست وتصریح کرد: با کاهش اعتبارات در این بخش مواجه هستیم که امیدواریم سازو کاری مناسب از طریق وزارت متبوع اندیشیده شود.

وی به ضرورت برگزاری دوره های آموزشی کارکنان اشاره کرد و گفت: می بایست دوره های آموزش منطقه ای و ملی برای ارتقاء سطح دانش فنی همکاران پیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی در سخنانی اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر شبکه حمل و نقل جاده ای، موجب افزایش چشمگیر درآمدهای استانی می شود.

وی در ادامه به نقش مهم ادارات کل استانی و شرایط دشوار وظایف آنها اشاره کرد و گفت: عملکرد ضعیف نداریم ضعف در انعکاس عملکرد و آیینه داری اقدامات وجود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی با استناد به مطالبی از دکتر آخوندی مقام عالی وزارت اذعان داشت: حفظ حقوق شهروندی و پاسخگویی به مردم وفق روایات، قوانین اساسی و قوانین موضوعه است که اقدام به انجام آن تبعات مبارکی را رقم خواهد زد.

وی به وجود ده سامانه الکترونیکی پاسخگویی به مردم در سطح وزارتخانه پرداخت و توضیح داد: مقام عالی وزارت از سال ۹۲ در راستای حفظ حقوق شهروندی، سامانه شهراه را با ۵۶۹ وظیفه وزارتی راه اندازی نمودند که سطح دسترسی آن به صورت آنلاین از کارشناسی تا وزیر می باشد.

وی از عوامل اصلی در کشورهای برتر در ایجاد سلامت نظام اداری را حفظ حقوق شهروندی دانست و عنوان کرد: سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و نظام اداری و پرهیز از ارتباط مستقیم آیتمی مهم در این راستا می باشد.

مدیرکل راه آهن استان قم: طی مدت چهار سال گذشته پروژه های متعددی در حوزه راه آهن که بالغ بر ۲۴۶ میلیارد تومان می باشد به اجرا درآمده است.

زادخور مدیرکل راه آهن استان قم در سخنانی اظهار داشت: از سال ۹۱ تاکنون با احداث ایستگاه های راه آهن و نصب خطوط ریلی و دیگر اقدامات عمرانی بالغ بر ۲۴۶ میلیارد تومان پروژه به اجرا درآمده است.

زادخور گذزگاه ریلی استان قم را مرکز ثقل ناوگان ریلی کشور دانست و گفت: روزانه معادل ۸۰۰ تریلی بار و ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس حمل کالا و جابجایی مسافر توسط ناوگان ریلی قم صورت می پذیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های قم: ۱۹ دوربین نظارتی و ۳۰ دوربین کنترل سرعت و ۷۰ دستگاه تردد شمار در محورهای جاده ای استان فعال می باشند.

جمالی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان به کاهش تلفات جاده ای استان قم طی سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه اداره کل حمل و نقل و پایانه ها تامین ایمنی جاده ای استان است که خوشبختانه این مهم با نصب انواع دوربین ها و تردد شمارهای ترافیکی و دیگر اقدامات ایمن سازی در حال انجام می باشد.

مدیرعامل امور شعب بانک مسکن استان قم: در سالجاری شاهد سیاست انبساطی تسهیلات وام مسکن از ۵۰ تا ۹۰ میلیون تومان در قم خواهیم بود.

خاکساری مدیرعامل امور شعب بانک مسکن استان قم نیز به تکمیل تعهدات بانک مسکن دراعطای تسهیلات وام مسکن مهر استان قم اشاره کرد و گفت: انشاءاله تا پایان سال ۹۵ وام ۳۰ میلیون تومانی واحدهای مسکن مهر باقی مانده در قم پرداخت خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان قم: برای نخستین بار در کشور طرح سامانه هشدار سیل در قم اجرایی می شود.

یحیی زارع مدیرکل هواشناسی استان قم ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت ایستگاه های هواشناسی استان به اجرای طرح سامانه هشدار سیل در قم اشاره کرد و گفت: طرح اجرای این سامانه مهم در قم برای نخستین بار است که در کشور عملیاتی می شود و جهت اجرای آن ۳۰ میلیارد ریال تاکنون دریافت نموده ایم.

نظر شما