شناسهٔ خبر: 23575 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نیاز به اعتبار۲۵۰ میلیارد تومانی برای مرمت راه‌های روستایی قزوین

آسیابی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان قزوین در مکاتبه با فرماندار این شهرستان ضمن ارایه گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی خواستار این شد که موضوع تخصیص اعتبار جهت اجرای روکش آسفالت راه‌های روستایی در اولویت برنامه‌های آتی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، فتاح آسیابی با بیان این موضوع گفت: میزان کل اعتبارات لازم جهت انجام روکش و مرمت آسفالت در سطح  راه‌های روستایی شهرستان قزوین ۲۵۰ میلیارد تومان است که منجر به مناسب‌سازی رویه حدود ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی می‌شود.

مهندس آسیابی اظهار داشت: افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور راه‌ها به ویژه در فصول زمستان از اولویت راه و شهرسازی استان است.

وی با اشاره به درخواست‌های موجود از سوی بخشداران و اهالی روستاها در این حوزه گفت: با توجه به اهمیت و اولویت افزایش کیفیت راه‌های روستایی، وضعیت این محورها در بخش‌های مختلف شهرستان قزوین و به تفکیک تعداد خانوار ساکن در روستا مورد بررسی قرار گرفته و آمار مربوط به محورهایی که نیازمند مرمت و تعمیر روسازی هستند به شکل جامع استخراج شده است.

رییس راه و شهرسازی شهرستان قزوین در خصوص میزان اعتبارات بر اساس تعداد خانوارهای ساکن در روستاها اظهار داشت: روستاهای بالای ۴۰۰ خانوار ساکن با احتساب حدود ۳۸۲ کیلومتر راه نیازمند مرمت،۹۶ میلیارد تومان اعتبار و روستاهای بین۲۰۰ تا ۴۰۰ خانوار ساکن،  ۶۳ میلیارد تومان برای اجرای روکش آسفالت ۲۵۵ کیلومتر مسیر نیاز دارند.

آسیابی در ادامه عنوان کرد: این مقادیر برای روستاهای با جمعیت ۱۰۰ تا ۲۰۰ ، ۵۰ تا ۱۰۰ و همچنین روستاهای زیر ۵۰ خانوار ساکن نیز برآورد شده که در مجموع برای تعمیر و اجرای روکش آسفالت حدود ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان قزوین نیاز به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

نظر شما