شناسهٔ خبر: 23578 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ایمن‌سازی محور میانه - قره‌چمن در آذربایجان شرقی

راهسازی رئیس اداره راه وشهرسازی میانه از شروع ایمن‌سازی محور میانه – قره‌چمن در استان آدذبایجان شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، مجید خاکسار گفت: در راستای ارتقاء و تامین ایمنی و ضرورت تخریب قرنیز پل‌های قدیمی که بدون مسلح بوده و در اثر مرور زمان و لکه‌گیری و روکش؛ ازلحاظ کد ارتفاعی از کف جاده، منجر به تقلیل ارتفاع قرنیز شده بود به ترتیب اولویت محوری از جاده میانه - قره‌چمن در دو جبهه کاری،  ایجاد قرنیز های جدید به صورت استاندارد و مدرن با قابلیت استحکام  بیشتر در  برابر نیروهای وارده انجام می‌شود که محدوده  اصلاح و مرمت قرنیزهای قدیمی، از کیلومتر ۵ به طرف آخر حوزه اعلام شده است.

وی افزود : همچنین بازسازی ومرمت قرنیز پل‌های بزرگ نرده‌دار در ورودی تونل شماره ۳ به طرف آخر حوزه درهمان محور در حال اجرا است.

اتمام روکش آسفالت راه روستایی یخفروزان - زند آباد شهرستان اهر

علی سلطانی رئیس اداره راه وشهرسازی اهر در خبری دیگر از اتمام عملیات روکش آسفالت راه روستائی یخفروزان به زندآباد خبر داد و گفت: پروژه روکش آسفالت راه روستایی یخفروزان - زند آباد توسط پیمانکارطرف قرارداد به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت .

وی اظهارداشت : این عملیات بطول ۷ کیلومتر در مدت هفت روز از مورخه ۹۵/۰۳/۱۸ شروع و و در مورخه ۹۵/۰۳/۲۵ به اتمام رسید.

ادامه عملیات لکه‌گیری آسفالت در مسیر هشترود - مراغه

علیرضا اوشال رئیس اداره راه وشهرسازی هشترود در خبری دیگر از ادامه عملیات لکه‌گیری در مسیر هشترود به مراغه خبرداد و گفت: با توجه به اینکه مسیر هشترود - مراغه یکی از مسیرهای پرترافیک شهرستان است می‌تواند امکان تردد مسیرهای استان‌های شمال غرب کشور را از آزاد راه پیامبر اعظم فراهم کند.

وی در ادامه افزود: برای افزایش کیفیت رویه آسفالت و ایجاد مسیر مطمئن‌تر برای تردد وسائط نقلیه و کاهش تصادفات جاده‌ای، عملیات لکه‌گیری آسفالت همه روزه توسط راهداران زحمتکش با دستگاه‌های نگهداری این شهرستان در محور فوق انجام می‌گیرد.

اوشال اظهارداشت : امیدواریم این امر مورد رضایت هموطنان عزیز و رانندگان و کاربران محترم راه که از این مسیر تردد می‌نمایند واقع شده باشد.

لكه‌گيری قسمتی از راه‌های اصلی و روستايی شهرستان ملكان

رحیم احدی رئيس اداره راه و شهرسازی ملكان در خبری دیگر از لكه‌گيری قسمتی از راه‌های اصلی و روستايی شهرستان ملكان خبر داد و گفت: با عنايت به اهميت نگهداری راه‌های اصلی و روستايی و ضرورت ايجاد راه ايمن و سالم برای كاربران جاده‌ای و استفاده‌كنندگان از وسائط نقليه درسطح جاده‌ها، درادامه لكه‌گيری‌های آسفالت اخير، قسمتی از مسيرهای بزرگراه بناب به ملكان و ملكان به مياندوآب و همينطور باندهای رفت و برگشت كمربندی ملكان و راه روستايی ملكان به تازه قلعه و سرملو كه راه ارتباطی به روستاها و بخش چهاربرج مياندوآب منتهی مي‌شود، توسط همكاران راهداری درسطح حداقل ۱۵۰ مترمربع با مصرف حدود ۲۰ تن آسفالت گرم لكه‌گيری و چاله پركنی صورت گرفت./

نظر شما