شناسهٔ خبر: 23632 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

طوفان گرد و خاک در زابل /ادامه پدیده گرد و غبار و کاهش دید در نیمه‌غربی کشور/ توصیه سازمان هواشناسی به سالمندان، کودکان و بیماران قلبی ساکن در غرب کشور

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام روند گرد و غبار در نیمه‌غربی کشور از طوفان گرد و خاک در زابل خبر داد و برای تهران و ۵ استان کشور وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: برای امروز، پدیده غالب پدیده گرد و غبار است که روز گذشته تمامی نیمه‌غربی کشور و مرکز را در برگرفته بود که با کاهش دید و کیفیت هوا همراه بود و امروز در نیمه غربی روند کاهش دید و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که برای امروز و فردا این شرایط در نیمه‌غربی با غلظت کمتری ادامه دارد و بتدریج پس از امروز و فردا به بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور می‌رسد و توصیه سازمان هواشناسی به کسانی که در غرب کشور ساکن هستند بویژه بیماران قلبی، عروقی و کودکان این است که از تردد غیر ضروری طی امروز و فردا خودداری کنند.

گودرزی ادامه داد: در شرق و شمال شرق کشور طی دو روز آینده، وزش بادهای شدید و به نسبت شدید را داریم که در منطقه زابل طوفان گرد و خاک رخ می‌دهد. همچنین، برای برخی از مناطق و استان‌های قم، البرز، مرکزی، اصفهان، تهران و سمنان نیز امشب وزش بادهای به نسبت شدید و توام با گرد و خاک را داریم.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در چند روز آینده، بارش‌های پراکنده، رعد و برق و حتی مناطق مستعد، بارش تگرگ را خواهند داشت و همچنین بخش‌های غربی دریای‌خزر، امروز، رگبار باران و رعد و برق را دارند.

وی در پایان افزود: تهران برای ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید توام با گرد و خاک را دارد. ۳۵ درجه سانتیگراد حداکثر دمای امروز تهران است و برای فردا صبح کمینه دما به ۲۱ درجه می‌رسد. /

نظر شما