شناسهٔ خبر: 23638 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید نماینده استان ایلام در مجلس از محورهای ارتباطی منتهی به شهر مهران عنوان شد:

بهسازی و ایمن‌سازی محورهای ارتباطی منتهی به شهر مهران برای حضور زائران اربعین حسینی(ع)

بازدید در بازدید نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از محورهای ارتباطی منتهی به شهر مهران عنوان شد: راه و شهرسازی استان ایلام در حال بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های منتهی به شهر مهران برای حضور زائران اربعین حسینی(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام، سلام امینی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، مدیركل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران و مسئولین راه و شهرسازی استان از محورهای ایلام- مهران و مهران ملكشاهی بازدید كردند.

مدیركل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: تعریض ورودی شهر مهران از سمت ایلام توسط اداره راه و شهرسازی مهران در دست اجرا است، طول اجرای این تعریض ۱۰ كیلومتر بوده كه حدود ۴۰ درصد عملیات اجرایی آن در سال گذشته توسط راهداران اداره راه و شهرسازی شهرستان مهران با پشتیبانی اداره كل راه و شهرسازی استان به انجام رسید و هم اكنون ادامه عملیات به منظور چهارخطه کردن این قطعه از محور ایلام به مهران حد فاصل تقاطع سد شهید آل اسحاق تا ورودی شهر مهران آغاز شده است. این اقدام در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ به انجام خواهد رسید و امیدواریم تا اربعین امسال به بهره‌برداری برسد.

میرجعفریان افزود: با اجرای این پروژه عرض این مسیر ارتباطی از هر سمت ۸ متر تعریض خواهد شد كه در مجموع ۳۵ هزار مترمكعب خاكبرداری، ۲۰ هزار مترمكعب خاكریزی و زیر اساس به انجام خواهد رسید و با استفاده از ۱۳ هزار مترمكعب بیس این پروژه آماده آسفالت خواهد شده و برای آسفالت آن نیز ۲۵ هزار متر مكعب آسفالت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و با بهره‌برداری از این پروژه ترافیك ورودی شهر مهران در زمان حضور میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) روانتر می‌شود.

وی گفت: عملیات ایمن‌سازی و اصلاح مسیر محور مهران-ملکشاهی (گردنه ترشاوه) نیز  به طول ۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجراست که با بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۱۰ مورد پیچ تند و خطرناک با شیب بالا احیاء و اصلاح مسیر خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ۳۰ هزار مترمکعب خاكبرداری و ۴۵ هزار مترمكعب خاكریزی و یك دستگاه پل به طول ۳۶ متر با دهانه‌های ۱۰ متری اجرا خواهد شد.

در مجموع این محور بطول ۸۰ کیلومتر در صورت بهسازی بعنوان یکی از راه‌های جایگزین در زمان اربعین حسینی (ع) از اهمیت بسیار بالایی جهت کاهش گره‌های ترافیکی و حوادث جاده‌ای به شمار می‌رود.

امینی نماینده استان نیز در این بازدید گفت: محورهای ارتباطی استان به جهت حضور زائران عتبات عالیات و همچنین صادرات كالا به كشور عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و  اجرای پروژه‌های راهسازی استان نیز نیازمند تامین اعتبار است كه در این زمینه تلاش خواهد شد تا اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه‌ها تامین شود.

نظر شما