شناسهٔ خبر: 23657 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه بررسی احیای جاده ابریشم در شهرستان شبستر آذربایجان‌شرقی

جلسه به منظور بررسی پروژه احیای جاده ابریشم، جلسه‌ای در فرمانداری شبستر برگزار و موارد و مشکلات مربوط به این پروژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، مرتضی محمدمصری مصری گفت: به منظور بررسی پروژه احیای جاده ابریشم (احداث جاده تبریز- شبستر) جلسه‌ای در فرمانداری شبستر برگزار و موارد و مشکلات مربوط به این پروژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه در سند تدبیر و توسعه شهرستان شبستر تحت عنوان هسته کلیدی «توسعه گردشگری» تعریف شده است که در آن اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان دستگاه مجری و اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به عنوان دستگاه همکار متولی اجرای طرح است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شبستر گفت: مطالعات اولیه در حد پلان مسیر و میخ کوبی قسمتی از آن توسط مشاور در سنوات قبل انجام شده است و در صورت اجرای این طرح که به طول ۴۰ کیلومتر است مسیر ۶۵ کیلومتری تبریز- شبستر ۲۵ کیلومتر کوتاهتر می‌شود که این امر در کاهش مصرف سوخت و هدر رفتن زمان استفاده کنندگان از مسیر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نظر شما