شناسهٔ خبر: 23670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کنار گذر پاکدشت در انتظار تخصیص بودجه

محمد نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و هیأت همراه در بازدید میدانی از کمربندی پاکدشت، سرعت گرفتن پروژه مذکور را منوط به تخصیص بودجه کلان در سفر ریاست جمهوری به شهرستان پاکدشت عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در رأس هیأتی که برای بازدید پروژه کنار گذر پاکدشت به این شهرستان سفر کرده بود، گفت:

مطالعات پروژه ۳۲ کیلومتری کنار گذر پاکدشت در سال ۸۷ با پی‌گیری مفصل مقامات محلی انجام شد که قطعه اول به طول ۱۵ کیلومتر به مناقصه رفت، پروژه مذکور از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ به دلیل نبود اعتبارات متوقف بود که مجدداً به دلیل پی‌گیری‌های مستمر مقامات محلی و افزایش ترافیک محور امام رضا (ع) مجدداً در اواخر سال ۹۴ پروژه شروع شد، امّا در حال حاضر برآورد هزینه ۲۲۰۰ میلیارد ریالی پروژه مذکور و تقریباً به همین میزان آزاد سازی املاک در مسیر پروژه، نیاز به حمایت اساسی و مجدانه دولت دارد تا پروژه مذکور احیاء شود که این مطلب نیز نیاز به مصوب شدن و تخصیص اعتبارات در سفر ریاست جمهور محبوب، روحانی به شهرستان پاکدشت دارد.

لازم به ذکر است، پروژه کنار گذر پاکدشت یک پروژه ملّی مهم است که با پیش‌بینی ۱۰ تقاطع غیر همسطح در مسیر اجراء یکی از بزرگترین پروژه‌های راهسازی استان تهران طی چند سال اخیر قلمداد می‌شود.

در حال حاضر قرارگاه سید الشهداء (ع) پیمانکار قطعه اول موفق به اجرای ۶۰ درصد عملیات خاکی در ۴ کیلومتر ابتدایی مسیر شده است ولی به دلیل شکایات متعدد معارضین شخصی که اکثراً کشاورز هستند از روند اجرایی کندی برخوردار است.

در روز بازدید پنجاه دستگاه ماشین آلات اعم از کامیون و گریدر و غلطک فعال بودند و ۱۲ آبرو از ابنیه فنی در ۵ کیلومتر اولیه مسیر تاکنون اجرایی شده است.

در پایان لازم به ذکر است که در پروژه مذکور تاکنون ریالی توسط پیمانکار دریافت نشده است و برغم پیگیری‌های متناوب استاندار محترم مهندس هاشمی در بودجه سال ۹۵ نیز تخصیصی برای پروژه مذکور با وجود مصوبات سال ۹۴ صورت نپذیرفته است.

نظر شما