شناسهٔ خبر: 23679 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در چهار استان/ بخش‌های میانی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج می‌شود/ آسمانی صاف و همراه با غبار محلی برای امروز تهران

گرد و غبار کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در چهار استان خبر داد و گفت: بخش‌های میانی خلیج فارس و سواحل و شرق دریای عمان طی سه روز آینده به دلیل افزایش سرعت باد در این مناطق مواج خواهند بود.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: طی سه روز آینده در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

رفیعی در ادامه همچنین از وزش باد شدید در شرق و مناطقی از شمال شرقی کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: این شرایط در منطقه زابل با ایجاد گرد و خاک همراه خواهد شد.

وی با بیانکه در دو روز آینده وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در استان‌های قم، البرز، مرکزی، اصفهان و سمنان به ویژه در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی شده است گفت: بخش‌های میانی خلیج فارس و سواحل و شرق دریای عمان طی سه روز آینده به دلیل افزایش سرعت باد در این مناطق مواج خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: امروز نیز به دلیل تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و نفوذ آن به استان‌های غرب و جنوب غرب کشور در این مناطق نیز پدیده گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

رفیعی در بخش دیگری از سخنانش از آسمانی صاف و همراه با غبار محلی و همچنین وزش باد در ساعات بعدازظهر برای تهران خبر داد و گفت: فردا نیز همین شرایط جوی در آسمان پایتخت حاکم خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بیشینه دمای امروز تهران ۳۶، فردا ۳۷ و کمینه دمای فردا صبح ۲۲ درجه پیش‌بینی شده است.

به گفته وی اهواز با دمای ۴۳، یزد با دمای ۴۰ درجه گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با دمای ۶ درجه خنک‌ترین مرکز استان گزارش شده است./

نظر شما