شناسهٔ خبر: 23701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

برخورداری مجتمع گردشگری و آب گرم ايوب از راه آسفالته

راه روستایی مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: احداث و آسفالت گرم يك و نيم كيلومتر راه آنتنی مجتمع آب گرم ايوب در هفته گذشته به پايان رسيد و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، داوود یارمحمدی با اعلام این خبر گفت: با نزديك شدن به ايام تعطيلات تابستانی جهت رفاه حال گردشگران و مسافرين محترم كه قصد استفاده از مجتمع گردشگری و آب گرم ايوب در دهستان گيفان از بخش گرمه خان شهرستان بجنورد را دارند اين اقدامات صورت گرفته است.

يارمحمدی افزود: با آسفالت اين ۱/۵ كيلومتر راه، كل مسير بجنورد به ايوب از راه آسفالته برخوردار شد.

آب گرم ايوب در دهستان گيفان در ۸۶ كيلومتری شمال بجنورد و در روستای ايوب واقع شده است، ويژگی منحصر به فرد چشمه آب گرم و خواص درمانی آن سبب شده كه به منظور رفع بيماری‌های پوستی مورد استفاده قرار بگيرد.

اين چشمه در روزهای تعطيل پذيرای گردشگران است كه جهت استفاده از آب گوگردی و بهره‌وری از خواص طبی آن به روستای ايوب سفر می‌كنند، اين چشمه به عنوان منطقه نمونه استانی انتخاب شده است.

خراسان شمالی افزون بر ۸۰۰ روستای دارای سكنه دارد كه پراكندگی اين نقاط روستايی، آسفالت‌ريزی و توسعه روستايی آن را با مشكل مواجه كرده است.

حدود ۴۸ درصد از جمعيت ۸۶۷ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سكونت دارند.

نظر شما