شناسهٔ خبر: 23710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حامد مانی فر مطرح كرد:

طرح‌های فرادستی مصوب مطمئن‌ترین راهکار برای هماهنگی برنامه‌های اجرایی در استان قزوین

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در دیدار با فرماندار بویین زهرا گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های شهرستان باید در فرمانداری‌ها مشخص شده و دستگاه‌های اجرایی به ویژه ‌شهرداری‌ها بر اساس آن حرکت کنند تا به این ترتیب بتوان روی یک مسیر هماهنگ در استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر در بازدید از محورهای شهرستان بویین زهرا در دیدار با ارسلان قاسمی در این شهرستان گفت: در طرح‌های مصوب استان از جمله طرح آمایش سرزمین، طرح مجموعه شهری و طرح ناحیه قزوین همه مسایل و موارد مشخص شده و می‌تواند بستر مناسبی جهت توسعه و پیشرفت برنامه‌ریزی شده باشد.

مانی فر افزود: در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها آمادگی داریم تا شرایط ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی را فراهم کرده و نیازهای موجود در این بخش را مرتفع نماییم.

مانی فر با تاکید بر نقش فرمانداران بر پیش‌بینی اعتبار لازم در شورای برنامه‌ریزی شهرستان عنوان کرد: نقش و اهمیت راه‌ها بر هیچکس پوشیده نبوده و کار کردن در این حوزه نیز نیازمند اعتبارات ویژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به مطالبات قابل توجه پیمانکاران از اداره کل راه و شهرسازی گفت: برای اینکه بتوانیم کارها را پیش برده و نیروی تازه‌ای به پیمانکاران تزریق نماییم لازمست که بخشی از مطالبات آنها پرداخت شود.

مانی فر تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اقدامات انجام شده در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها با استفاده از توان داخلی اداره کل و ارایه قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی که لازمست اعتبارات متناسب با حجم اقدامات و خدمات در این بخش پیش‌بینی شود.

ارسلان قاسمی فرماندار بویین زهرا نیز در این جلسه گفت: اعتبارات ابلاغی باید به گونه‌ای باشد که کارها در شهرستان پیش رفته و مسایل حل شود.

فرماندار بویین زهرا با اشاره به اهمیت بحث احداث و نگهداری راه‌ها به ویژه در بخش راه‌های روستایی گفت: تلاش می‌کنیم که در ردیف اعتباری حمل و نقل را تا جایی که امکان دارد افزایش دهیم.

قاسمی همچنین در خصوص مطالبات مشاور شهرسازی شهرستان بویین زهرا افزود: این مطالبات نیز با توجه به اثرگذاری و نقش آن بر روی سایر حوزه‌ها تامین اعتبار شده و پرداخت خواهد شد.

نظر شما