شناسهٔ خبر: 23724 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طراحی و ساخت شناور توسط متخصصان داخلی

بندر انزلی معاون فنی و نگهداری گیلان گفت : طراحی و ساخت شناور توسط متخصصان داخلی از خروج ارز جلوگیری کرده و باعث افزایش توانمندی تولید کنندگان داخلی شده است .

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون فنی و نگهداری بنادر گیلان در راستای ساخت قطعات تجهیزات دریایی و خشکی و مخابراتی این معاونت، اقدام به ساخت بخشی از نیازهای قطعاتی یدکی تجهیزات فوق از طریق متخصصین داخلی در داخل استان و کشور کرده است .

مهندس الماسی خاطر نشان کرد: ساخت کنداسورهای لایروب های یاسین و رشیدی که پیش از این از کشور سازنده شناور وارد میشد توسط کارگاه ها و متخصصین داخلی ساخته با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت و این مورد کمتر از یک چهارم قیمت مشابه خارجی و با کیفیت مشابه خارجی در داخل تهیه گردید و از خروج ارز جلوگیری نموده و باعث افزایش  توانمندی  تولید کنندگان داخلی شد. 

معاون فنی و نگهداری بنادر گیلان، همچنین از مهمترین اقدامات معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به ساخت پانتول و شوتر تخلیه مواد لایروبی اشاره نمود و بیان داشت: نظر به اینکه کلیه لایروبها به منظور ساخت، ایجاد بنادر و استحصال اراضی، نگهداری کانال ها و حفظ عمق لازم جهت تردد شناورها و کشتیرانی مورد بهره برداری قرار می گیرند لذا با ساخت پانتون و شوتر مورد نظر امکان بهره برداری از لایرو بهای کاتر ساکشن بندر ساز این امکان فراهم گردید.

الماسی افزود : کلیه مراحل مطالعات طراحی و ساخت این شناور توسط متخصصین داخلی و همکاران این اداره کل و شرکت سازنده داخلی صورت گرفته است.

وی در خصوص صرفه جویی ارزی ساخت این شناور نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه تمام شده این شناور دویست میلیون تومان بوده از طریق امکانات و پتانسیل موجود این اداره کل ساخته شده که بیش از دهها میلیارد تومان صرفه جویی ارزی در برداشته و باعت تقویت دانش و تخصص بومی گردیده است.

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص تعمیرات اسامی جرثقیل های ریلی ساحلی نیز اظهار داشت ما توانستیم با نیروهای داخلی تعدادی از جرثقیل های ریلی ساحلی را تعمیرات اساسی نموده که این کار منجر به افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و مانورینگ جرثقیل ها و کاهش میزان مصرف برق آنها گردید .

نظر شما