شناسهٔ خبر: 23739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آموزش ۶۶۰ راننده بخش حمل و نقل جاده‌ای در استان چهار محال و بختیاری

منوچهر سلمان زاده طی دو ماه گذشته تعداد ۶۶۰ نفر راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری آموزش‌های حرفه‌ای را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان چهارمحال و بختیاری، طی دو ماه گذشته تعداد ۶۶۰ نفر راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای آموزش‌های حرفه‌ای را فرا گرفتند.

 منوچهرسلمان زاده مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: باعنایت به نقش عامل انسانی در بروز تصادفات، آموزش فعالان و كاربران جاده‌ای منجر به كاهش تصادفات و خسارات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن خواهد شد، لذا واحد آموزش این اداره‌ كل اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی چون آموزش قوانین و مقررات، مهارت‌های رانندگی، آموزش ابعاد و اوزان، موارد خطرناك آشنایی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای با اصول و ضوابط شغلی و مهارت‌های حرفه‌ای، پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای، افزایش بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای رانندگان و جایگاه آنان در جامعه نموده است.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها برای رانندگان تازه كار و با سابقه بطور مستمر در شهرهای شهركرد، فارسان، بروجن، كیار و لردگان برگزار می‌شود. ضمن اینكه متون آموزشی این دوره‌های ایمنی نیز به گونه‌ای طراحی شده تا برای عموم رانندگان جاده‌ای كاربردی و قابل استفاده باشد.

 گفتنی است: این آموزش‌ها بطور مستمر ارائه می‌شود و طی سال گذشته نیز تعداد ۵۱۳۰ نفر از راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای اعم از بار و مسافر آموزش‌های مربوطه را فرا گرفتند که این تعداد شامل ۳۱۲۰ راننده بدو خدمت باری و ۱۰۲۰ راننده بدو خدمت مسافری، ۷۵۰ نفر بازآموزی و ۲۴۰ نفر رانندگان حین خدمت هستند.

نظر شما