شناسهٔ خبر: 23752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی قزوین و نماینده تاکستان از پروژه‌ها مطرح شد

اهمیت استفاده از سرمایه بخش خصوصی در پیشبرد برنامه‌ها/ تکمیل مسکن مهر تاکستان با احداث مسجد، مرکز خرید، مجتمع تجاری و محوطه سازی

بهمن طاهرخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین طی بازدید از محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی شهرستان تاکستان با همراهی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، گزارشی از اقدامات انجام شده در شهرستان تاکستان، برنامه‌های آتی و نیز وضعیت اعتبارات ملی و استانی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در این دیدار با اشاره به تاثیرات مهم حضور مدیران در شهرستان‌ها و بازدید از برنامه و پروژه‌های در دست اقدام گفت: بازدیدهای میدانی مدیران از پروژه‌ها و برنامه‌های استانی نقش موثری در پیشبرد و رفع موارد و مسایل آنها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعریف و اجرای پروژه‌ها در حوزه راه و شهرسازی نیازمند اعتبارات قابل توجه و ویژه است، افزود: راه و شهرسازی از دستگاه‌هایی است که بیشترین خدمات را به مردم ارایه کرده و باید پیش‌بینی و پیگیری لازم جهت تامین و تخصیص این اعتبارات انجام گیرد که ما نیز در این راستا تلاش خود را انجام خواهیم داد.

طاهرخانی با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی گفت: باور ما اینست که تنها چیزی که از هر مدیر و مسئولی باقی می‌ماند خدمات و اقدامات مثبت او برای مردم است و باید تلاش شود تا همه توان و ظرفیت موجود برای تحقق این هدف به کار گرفته شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: با توجه به گستردگی وظایف و خدمات در حوزه راه و شهرسازی و ضرورت توجه به آن، باید همه موارد و مسایل موجود را اولویت‌بندی کرد و با توجه به اهمیت آنها در پی پیشبرد و انجام آنها بود.

مسکن مهر تاکستان از پروژه‌های خوب استان در حوزه مسکن مهر است

مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شهرستان تاکستان و همچنین برنامه‌هایی که در آتی انجام خواهد شد پرداخت و گفت: مرمت و اجرای روکش آسفالت آزادراه قزوین – تاکستان از عوارضی این شهر تا ورودی دولت‌آباد در دو مسیر رفت و برگشت به طول ۲۸ کیلومتر از جمله پروژه‌هایی است که با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال در تاکستان در حال انجام است.

مانی فر با اشاره به اهمیت استفاده از سرمایه بخش خصوصی در پیشبرد برنامه‌ها با توجه به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: تعریض، بهسازی و احداث باند دوم در محور شامی شاپ -دانسفهان و شامی شاپ به ابهر از جمله پروژه‌هایی است که مجوز ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای انجام آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اساس قانون ماده ۵۶ صادر شده و هم اکنون مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر تاکستان از جمله پروژه‌های خوب مسکن مهر در سطح استان است گفت: نزدیک به هزار واحد مسکونی در قالب دو سایت در این ناحیه پیش‌بینی شده که جهت تامین خدمات روبنایی در هر کدام از این سایت‌ها یک باب مسجد احداث و به شکل رایگان در اختیار هیات امنای معرفی شده از سوی امام جمعه محترم تاکستان قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان داشت: یک مجتمع تجاری نیز در هر یک از این سایت‌ها از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی احداث شده و آماده واگذاری به متقاضیان است که مراحل قانونی و اداری واگذاری این واحدها در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص تامین راه دسترسی مناسب به مسکن مهر تاکستان جهت ایجاد آسایش و ایمنی ساکنین این ناحیه، یادآور شد: جاده مواصلاتی بین سایت پروژه و خیابان شهید غفاری با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان از محل یارانه‌های وزارت راه و شهرسازی، مناسب سازی و اجرا شده است. 

مانی فر با اشاره به توافقات انجام شده با شهرداری تاکستان جهت محوطه سازی مسکن مهر گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و آورده اعضا و همچنین یارانه‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت انجام امور مربوط به محوطه سازی به شهرداری تاکستان پرداخت شده است.

مانی فر در این دیدار با بیان اینکه تقریبا بیشتر خدمات پیش‌بینی شده در سایت مسکن مهر تاکستان به انجام رسیده تصریح کرد: برای تامین سایر نیازهای مربوط به ساکنین این ناحیه باید دستگاه‌های متولی ورود کرده خدمات مورد نظر را ارایه نموده و موارد را برطرف کنند.

نظر شما