شناسهٔ خبر: 23756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديرکل راه و شهرسازی استان گلستان:

طرح راهداری تابستانه در سه هزار کيلومتر از راه‌های گلستان اجرا می‌شود

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به نزدیکی فصل تابستان و آغاز دور اول مسافرت‌های تابستانی، از اجرای طرح راهداری تابستانه امسال در سطح سه هزار کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در اولین جلسه کارگروه تخصصی پیشگیری از جرایم و تخلفات رانندگی در سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، افزود: برای اجرای هر چه بهتر این طرح، جلساتی با روسای ادارات تابعه شهرستانی، دستگاه‌های خدمات رسان و کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، تشکیل اکیپ‌های اجرایی و هماهنگی‌های لازم با عوامل اجرایی مرتبط در طرح از اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح بوده است.

مبارک قدم ادامه داد: در این طرح نیروها و عوامل راهداری به اجرای اقدامات راهداری از قبیل ترمیم، درزگیری، لکه‌گیری، بازدید مستمر از پل‌ها، ارتقاء علائم ایمنی، خط کشی، روشنایی، ساماندهی دستفروشان و گشت‌زنی مداوم در راه‌ها با ماشین آلات مجهز به چراغ گردان، بی‌سیم و دستگاه‌های GPS  می‌پردازند.

وی تصریح کرد: همكاری با صدا و سیما و رسانه‌های استان و ارسال پیام‌های ایمنی و استفاده از شبکه‌های مجازی، بنر و تابلوهای  VMSاز اقدامات دیگری است که با شروع طرح راهداری جهت اطلاع رسانی كاربران راه‌ها در سطح استان به اجرا در می‌آید.

مبارک قدم در بخش دیگری از سخنانش به تحلیلی از آمار تصادفات استان در سال گذشته پرداخت و گفت: متاسفانه ۷۱ درصد فوتی‌های حوادث رانندگی بر اثر ضربه مغزی صورت گرفته که دلیل آن نداشتن کلاه و کمربند ایمنی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: عدم توجه به جلو و هوشیار نبودن راننده ۳۰ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه حدود یک پنجم از فوتی‌های حوادث رانندگی را در بر گرفته است.

مبارک قدم با اشاره به اینکه استان گلستان جزء پنج استان حادثه خیز کشور است و حجم ترافيك در محورهای آن دو برابر ميانگين كشوری است، گفت: شكل ترافيك عبوری استان نيز به دليل حجم بالای ترافيك وسايل كشاورزی و موتور سيكلت در فصول مختلف سال با استان‌های ديگر متفاوت است.

وی، فرهنگ جابه جایی بار و مسافر را یکی از دغدغه‌ها و مشکلات رانندگی این استان بیان کرد و یادآور شد که برای ارتقاء فرهنگ تردد و رانندگی نیازمند اجرای برنامه‌های موثر از سوی مسوولان مرتبط هستیم.

وی گفت: اولویت سال ۹۵ اداره کل راه و شهرسازی استان، ارتقای ایمنی راه‌هاست و خط کشی، روشنایی، ترمیم گاردریل، نصب حفاظ‌ها، چشم گربه‌ای، ترمیم شانه و شیب کنار جاده‌ها و آشكارسازی نقاط حادثه خيز از جمله اقداماتی است که برای تحقق آنها برنامه‌ریزی‌هایی شده است.       

نظر شما