شناسهٔ خبر: 23839 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آخرین جزئیات از سقوط مرگبار اتوبوس به دره در محور نی‌ریز

حادثه مرگبار سقوط اتوبوس به دره در محور ورسک - اوریم سقوط اتوبوس مسافربری در کیلومتر پنج محور نی ریز ۱۹ کشته برجای گذاشت. این اتوبوس که از کرمان به سمت استان فارس در حرکت بود در گردنه لایروز نی ریز ساعت ۱و ۳۰دقیقه بامداد چهارشنبه به ته دره سقوط کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز گفت: یک دستگاه اتوبوس که از کرمان به سمت شیراز در حرکت بود ساعت یک بامداد امروز در گردنه لای رز نی ریز به دره سقوط کرد که بر اثر این حادثه ۱۹ سرنشین کشته و ۲۹ نفر زخمی شدند.

سرهنگ عزیز برزگر افزود: انحراف از جاده و ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس علت این حادثه خونین است.

در همین رابطه مدیر روابط عمومی اورژانس استان فارس گفت: سقوط یک دستگاه اتوبوس به دره در محور سیرجان به نی ریز تعداد ۱۹کشته و ۳۰مصدوم بر جای نهاده است .

مسعود جمیلی مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان کرمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سقوط این اتوبوس اظهار داشت: یک دستگاه اتوبوس ولوو B۱۲ مدل ۸۲  از شرکت میهن نور کرمان در تاریخ ۹۵/۴/۱ در ساعت ۱۹:۳۵ دقیقه از مبدا کرمان با در اختیار داشتن صورت وضعیت و مدارک کامل به مقصد شیراز حرکت خود را آغاز کرد.

وی افزود: معاینه فنی این اتوبوس تا ۹۵/۴/۲۲ و مدارک راننده تا ۹۵/۵/۲۵ اعتبار داشته و حتی صورت وضعیت به صورت آنلاین و دارای کد رهگیری بوده‌است. لذا طبق مدارک موجود هیچگونه مشکلی در زمان حرکت از مبدا وجود نداشته است.

حسن همتی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصدومین این حادثه بلافاصله به کمک ۱۱امبولانس ۱۱۵به بیمارستان شهدای نی ریز انتقال داده شدند .

همتی افزود : یکساعت پس از این حادثه اتوبوس دیگری در نزدیکی دریاچه مهارلوی شیراز از جاده منحرف شد که ۴۷مصدوم به جای گذاشت .

مدیر روابط عمومی اورژانس فارس گفت : مصدومان این حادثه نیز به بیمارستان های نمازی و شهید رجایی شیراز انتقال داده شدند.

هنوز دلیل این رویدادها و جزئیات دیگری از آن ها مشخص نشده است.

نی ریز در ۱۹۲ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

نظر شما