شناسهٔ خبر: 23979 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آیینی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

سایت مسکن مهر شهر جدید اندیشه موفق‌ترین پروژه‌ در کشور/ جزئیات مراحل مطالعه اتصال ریلی اندیشه به تهران/ شهر جدید اندیشه در آستانه تحولی بزرگ

محمد آئینی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه سایت مسکن مهر این شهر را از موفق‌ترین پروژه‌های مسکن مهر در کل کشور اعلام کرد و گفت: تلاش داریم تا شهریورماه امسال پرونده مسکن مهر اندیشه را ببندیم و تمامی واحدها را به متقاضیان تحویل دهیم.

محمد آیینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص وضعیت فعلی سایت مسکن مهر شهر جدید اندیشه اعلام کرد: درحال حاضر دو پروژه ۲۸۸ و ۴۳۲ واحدی از سایت مسکن مهر اندیشه باقی مانده و بقیه آنها به متقاضیان تحویل داده شده است.

آیینی در ادامه با بیان این مطلب که پروژه ۲۸۸ واحدی در فاز پنج شهر جدید اندیشه واقعی است و واگذاری آن تا اواخر تیرماه سال جاری به انجام می‌رسد، گفت: پروژه ۴۳۲ واحدی که از سوی قرارگاه خاتم‌الاوصیا درحال ساخت است نیز مشکلاتی دارد که براساس جلسات و مذاکرات انجام شده قرار است بخش عمده‌ای از عملیات با همکاری دوسویه تا شهریورماه امسال به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه در ادامه سخنانش پروژه سایت مسکن مهر این شهر را از موفق‌ترین پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور خواند و افزود: جانمایی مناسب واحدها در توزیع آنها در سطح شهر (عدم تمرکز در یک نقطه)، طراحی زیبا و معماری متناسب با فضای بومی شهر جدید اندیشه (ترکیبی از سنگ، آجر قرمز و کاشی فیروزه) که این ساختمان‌ها را به طور قابل توجهی از ساختمان‌های بخش خصوصی نیز زیباتر کرده و حس متعلق بودن پروژه به قشر کم‌درآمد را از مالکان آنها گرفته است و در پایان تعامل و همکاری بالای مدیران شهری (اعم از اداره برق، آب، شهرداری و ...) در پیشبرد پروژه‌ها عوامل و دلایل مؤثر در این موفقیت به شمار می‌رود.

وی در ادامه سخنانش تعداد کل واحدهای مسکن مهر شهر جدید اندیشه را سه هزار و ۱۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: این تعداد در قالب ۱۳ پروژه ساخته شده بود که تا کنون ۱۱ پروژه آن تکمیل و دو پروژه دیگر در آستانه واگذاری است.

این مقام مسئول با اشاره به رویکرد جدید وزارت و راه و شهرسازی مبنی بر شهرسازی ریل‌پایه بیان کرد: براین اساس به دنبال مطالعات انجام شده در حوزه زیست‌محیطی و مسیریابی بحث اتصال ریلی شهر جدید اندیشه به کلانشهر تهران مطرح شده و مشاور تعیین شده درحال انجام کار است. ما نیز به محض پایان روند مطالعات و اعلام نتایج، برنامه‌ریزی لازم برای اجرای عملیات را آغاز خواهیم کرد.

آیینی در بخش دیگری از سخنانش از تهیه طرح مرکز شهر جدید اندیشه خبر داد و گفت: این طرح هم‌اکنون در حال ارسال به کمیسیون ماده ۵ است که در صورت تصویب آن با موجی از سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش روبه‌رو خواهیم شد.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه این طرح را در نوع خود بی‌نظیر دانست و اضافه کرد: اجرای پروژه چهارباغ که فضایی را برای پیاده‌روی و گردشگری در محیط ایجاد کرده و عمود بر بازارچه ایرانی-اسلامی اندیشه طراحی شده است، مجموعه خانه و محله ایرانی که در راستای بحث اندیشه ایران‌شهری مطرح شده است، پارک پدافند غیرعامل، پارک موزه دفاع مقدس، میدان شورای شهر، مجموعه فرهنگی-سینمایی، مجموعه بیمارستانی و دانشگاهی در این طرح پیش‌بینی شده که با احرای آن قطعا تحول بزرگی در این شهر به وجود خواهد آمد./

نظر شما