شناسهٔ خبر: 24090 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس ستاد مدیریت حمل‌‌و‌نقل و سوخت خبر داد رییس ستاد مدیریت حمل‌‌و‌نقل و سوخت خبر داد

قطع سهمیه سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه شخص‌ثالث از عید فطر/ هشدار به صاحبان ۵۳هزار دستگاه ناوگان عمومی جاده‌ای/ صرفه‌جویی‌ روزانه ۳میلیارد تومان سوخت

کامیون قدیمی رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: غیرفعال کردن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث که قرار بود از اول تیرماه اجرا شود، به دلیل عدم تکمیل برخی زیرساخت‌‌های تحت وب، به ۱۹ تیرماه امسال موکول شد‌‌.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهدی نیکدار درباره سهمیه سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای دیزلی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند، اظهار داشت: پیش از این مصوبه‌ای‌ مبنی بر اینکه کارت سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث‌ غیرفعال شود، وجود داشت.

وی ادامه داد: ابتدا مقرر شد، این قانون اوایل خرداد‌ماه امسال اجرایی شود، اما‌ تصمیم گرفته شد که ‌یک ماه به دارندگان این ناوگان مهلت و اخطار داده شود ‌‌و پس از ‌آن از ابتدای تیر ماه کارت سوخت آ‌نها غیرفعال شود.

نیکدار افزود: اما برنامه‌های تحت وب که باید مجموعه‌های دست اندرکار در اختصاص سهمیه سوخت آنها را ساماندهی کنند، ابتدای تیرماه‌ به طور کامل آماده و تکمیل نشد‌، بنابراین برنامه‌ریزی شد که کارت سوخت این ناوگان که فاقد بیمه شخص ثالث هستند،‌ پس از عید سعید فطر امسال (از ۱۹ تیرماه) غیرفعال و سهمیه سوخت آنها قطع شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: چندین ارگان در این سیستم باید به یکدیگر متصل شوند، نیروی انتظامی، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی‌، بیمه ایران، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و سازمان راهداری در این سیستم با یکدیگر هماهنگ می‌شوند.

نیکدار افزود: هفته گذشته جلسه‌ای برای هماهنگی بیشتر برگزار کردیم و تقریباً هماهنگی نهایی در حال انجام است و این موضوع پس از عید سعید فطر عملیاتی می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به فارس گفت: طبق آخرین آمار در حال حاضر حدود ۵۳ هزار دستگاه ناوگان عمومی جاده‌ای وجود دارد که بیمه شخص ثالث ندارند و روزانه حدود ۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند که معادل حدود ۳ میلیارد تومان است و در صورت حذف این سهمیه این میزان سوخت ذخیره می‌شود.

نیکدار افزود: البته در این مدت تا عید سعید فطر ممکن است، تعدادی از این ناوگان مشکلات بیمه شخص ثالث خود را حل کنند، اما به نظر می‌رسد اغلب این ناوگان که بیمه شخص ثالث ندارند‌، اصلاً دیگر وجود خارجی ندارند ‌و زمین‌گیر شده‌اند و فقط از کارت سوخت آن استفاده می‌‌کنند که قطعاً با اجرای این مصوبه، تا عید سعید فطر از شبکه دریافت سوخت، خارج می‌شوند.

نظر شما