شناسهٔ خبر: 24138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مقامات استاني صورت گرفت؛

بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان هشترود / تخریب کامل ۷ پل روستایی/ تحمیل خسارت ۱۳۴ میلیارد ریالی به راه‌های روستایی بر اثر سیل هشترود

بازدید در بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیر کل راه و شهرسازی، نماینده مردم شهرستان‌های هشترود و چاراویماق و جمعی از مسئولان از مناطق سیل‌زده شهرستان هشترود، بر آماده باش کامل مدیریت بحران برای کنترل چنین مواردی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با همراهی مدیر کل راه و شهرسازی، نماینده مردم شهرستان‌های هشترود و چاراویماق درمجلس شورای اسلامی، مدیرکل ستاد بحران، فرماندار شهرستان و همچنین آقایان سیاری و هوشیار رئیس ادارات روابط عمومی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی از مناطق سیل‌زده شهرستان هشترود بازدید به عمل آوردند.

معاون عمرانی استاندار در جلسه ستاد بحران هشترود گفت: مدیریت بحران شهرستان و دستگاه‌های اجرایی در آماده‌باش کامل قرار گیرند که بتوانند در صورت بروز حوادث سریع وارد عمل شوند تا ضمن کاهش هزینه‌های جانبی جلوی خسارت بیش از حد بر پروژه‌های عمرانی و غیره گرفته شود.

وی در ادامه افزود: ضرورت دارد فرهنگ بیمه بین روستاییان و پروژه‌های عمرانی علی‌الخصوص آن قسمت از مناطقی که در معرض خطر سیل و... قرار دارند به صورتی نهادینه شود که در صورت بروز حوادث با مشکل روبه‌رو نشوند.

وی ادامه داد: برای کمک به روستاییان و پروژه‌های عمرانی ، نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم و باید بسیجی‌وار وارد عمل شویم.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز در جلسه ستاد بحران گفت:  ۷ دستگاه از پل‌های واقع در راه‌های روستایی به طور کامل تخریب شده و تعداد ۳ دستگاه نیز به ترتیب ۳۰درصد ، ۴۰ درصد و ۵۰ درصد آسیب دیده است.

اخلاقی در ادامه افزود: سیل اخیر بالغ بر ۱۳۴ میلیارد ریال بر ابنیه‌های فنی و زیرسازی راه‌های روستایی خسارت وارد کرده است .

وی خاطرنشان کرد: با وقوع سیل در منطقه ، اکیپ راهداری اداره راه و شهرسازی هشترود با تمام توان و امکانات موجود  برای مسیرگشایی سیلاب و همچنین ایجاد مسیرهای موقت برای عبور و مرور اهالی محترم روستا که پل‌های آنها آسیب دیده بود اقدام نمودند.

اخلاقی در ادامه گفت: بازسازی و نوسازی پل‌های آسیب دیده بلافاصله در دستور کار قرار گرفته  و با عنایت ویژه مسئولان عالی رتبه و مدیریت بحران کشور و همچنین مسئولان ارشد استان در تامین اعتبار مربوطه در اسرع وقت این اداره با تمام ظرفیت‌های موجود و بدون کوچکترین معطلی اقدام به ساخت پل‌های آسیب دیده خواهد نمود.

لازم به ذکر است سیل اخیر پل‌های واقع در روستاهای بایقرارود(۲ دهانه ۸متری) ، بیگ کندی(۳ دهانه ۸ متر) ، آغچه رود(۴ دهانه ۸ متر) ، ینگجه(۳ دهانه ۸متری) و مغامیر(۵دهانه ۸متری) را به میزان ۱۰۰ درصد، پل و جاده سیف‌الدین رود  را به میزان ۱۰۰ درصد و پل  جبیند را به میزان ۳۵ درصد تخریب نموده است و به راه‌های ارتباطی روستاهای بسیط  ۳۰ درصد  ،  دوشر ۱۰۰ درصد  و  همچنین طاقچه جیق ، باغچه جیق، کله‌نو و نصیرآباد آسیب جدی وارد نموده است. 

نظر شما