شناسهٔ خبر: 24229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هماهنگی تسهیلات بازآفرینی استان قزوین مطرح شد:

بافت‌های ناکارآمد، ظرفیتی ویژه برای ایجاد رونق در صنعت ساختمان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

حامد مانی فر برای نخستین بار در کشور انجام شد: تشکیل جلسه ای جهت ایجاد هماهنگی و هم سویی میان دستگاههای اجرایی مرتبط با ارایه خدمات و تسهیلات حوزه مسکن و ساخت و ساز برای استفاده از ظرفیتهای موجود در بافت های ناکارآمد شهری و محلات هدف بازآفرینی، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق در ساخت و ساز

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام این موضوع گفت: کمک به فعالین بخش صنعت مسکن و رفع معضلات و مشکلات پیش روی فعالان این بخش اساسی ترین اولویت تشکیل این جلسه بوده است.

وی با اشاره به گزارش ارایه شده توسط مدیریت شعب بانک مسکن استان در این جلسه افزود: بررسی مشکلات سازندگان بخش مسکن و یافتن راهکارهایی جهت تسهیل روند فعالیتهای مربوط به این حوزه در میان دستگاههای اجرایی از جمله مواردی است که می تواند بخشی از نگرانی های موجود در صنعت ساختمان را برطرف سازد.

دبیر شورای مسکن استان در ادامه عنوان کرد: تلاش ما اینست که با معرفی تسهیلات قابل ارایه در حوزه مسکن و همچنین حمایت از برنامه های قابل انجام در حوزه بازآفرینی شهری و ساخت و ساز مسکن، بخشی از نیازهای اولیه انبوه سازان و فعالان عرصه ساخت و ساز مرتفع گشته و رونق موردنظر در این بخش مهم اقتصادی ایجاد شود.

مهندس مانی فر با اشاره به ظرفیتهای قابل توجه موجود در محلات هدف بازآفرینی و بافت های ناکارآمد شهری اظهار کرد: در حال حاضر طرح های مصوب بسیاری برای بازسازی و احیای این محلات وجود دارد که قطعا با مشارکت فعالین این حوزه و همراهی اهالی می توان آنها را اجرایی نمود.

وی در پایان یادآور شد: با انجام حداقل مداخله و اعتبارات، می توان شاهد تحولات مثبت در این محلات بوده و شاخصهای کیفیت زندگی شهری را در آنها افزایش داد، که این امر می تواند ضمن ایجاد اشتغال برای مهندسین مرتبط با حوزه ساخت و ساز، جنب و جوش موثری در حوزه مسکن ایجاد نماید.

در ادامه رافع ناصری فر، رییس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی نیز ضمن ارایه گزارشی از موارد طرح شده در این جلسه گفت: ارایه گزارش از آخرین وضعیت روند پرداخت تسهیلات در حوزه باز آفرینی، طرحهای تشویقی و شیوه های جدید پرداخت تسهیلات توسط مدیریت بانک مسکن استان از جمله دستور کارهای این جلسه بود.

ناصری فر افزود: شرکت عمران بهسازی شهری ایران آمادگی دارد تا با ورود به موضوعات مرتبط با حوزه بارآفرینی و بهسازی شهری، ضمن حمایت از متقاضیان فعال در این بحث، تسهیلات لازم جهت پیشبرد سیاست ها و برنامه های کلان دولت را برای این افراد فراهم نماید.

رییس اداره عمران و بهسازی شهری خاطر نشان کرد: جلسه هماهنگی تسهیلات بازآفرینی در استان قزوین  با حضور دستگاههای مرتبط برای نخستین بار در سطح کشور برگزار گردیده و امید است که با ادامه این روند شاهد تاثیرات مثبت آن باشیم.

گفتنی است این جلسه با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن، مدیرکل دفتر امورشهری، مدیریت بانک مسکن ، شهردار قزوین و جمعی از مسئولین و مدیران در محل دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار گردید.

نظر شما