شناسهٔ خبر: 24249 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسعدی سامانی خبر داد:

موافقت شورای عالی هواپیمایی با تقاضای تاسیس ۷ ایرلاین/ جزئیات تأسیس شرکت‌های هواپیمایی

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اعلام موافقت شورای عالی هواپیمایی با ۷ تقاضای تأسیس شرکت هواپیمایی خبر داد و گفت: برای تأسیس شرکت هواپیمایی شرایطی در نظر گرفته شده است که گام اول آن‌ تأ‌مین ۳۵۰ میلیارد تومان‌ نقدینگی و دارا بودن ۵ فروند هواپیمای ملکی است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مقصود اسعدی سامانی با اشاره به برخی جزئیات تأسیس شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت:‌ اواخر سال گذشته‌ ۶ تا ۷ تقاضای تأسیس شرکت هواپیمایی داشتیم که در شورای عالی هواپیمایی مطرح و موافقت اصولی آن انجام شد و در حال پیگیری اقدامات اجرایی برای راه‌اندازی هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: طبق قانون پس از صدور موافقت اصولی، متقاضیان ۶ ماه مهلت دارند که ایرلاین را راه‌اندازی کنند و اگر در این مدت‌زمان نتوانستند به نتیجه برسند، ۶ ماه دیگر تاریخ خود را تمدید کنند و اگر دوباره امکان راه‌اندازی ایرلاین را نداشتند موافقت اصولی آنها ابطال می شود.

اسعدی سامانی اظهار داشت: از بین متقاضیانی که موافقت اصولی گرفته‌اند هنوز هیچ کدام موفق به راه‌اندازی ایرلاین نشده‌اند؛ برخی از آنها هم در حال حاضر ‌روند اداری و مالی تأسیس را طی می‌کنند. ‌برای تأسیس شرکت هواپیمایی شرایطی در نظر گرفته شده است که گام اول آن‌ تأ‌مین ۳۵۰ میلیارد تومان‌ نقدینگی و دارا بودن ۵ فروند هواپیمای ملکی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی، به فارس گفت: باید تسهیلاتی فراهم شود تا بخش خصوصی که در صنعت وارد می‌شود امکان حضور قدرتمندتری داشته باشد ضمن آنکه بخش خصوصی جدید هم امکان حضور داشته باشد.

اسعدی سامانی اظهار داشت: اگر ‌این شرایط تسهیل شود قطعاً سرمایه‌های کوچک‌تر نیز خواهند توانست وارد این حرفه و فضای کسب و کار شوند تا فضا محدود نشود. به هر حال لازم است زمینه ورود سرمایه‌گذاران جدید و هواپیماهای کوچک با ظرفیت کمتر فراهم شود تا اتصال فرودگاه‌های کوچک به یکدیگر صورت گیر

نظر شما