شناسهٔ خبر: 24273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای مسکن استان اعلام شد:

واگذاری ۴۰ سایت مسکن مهر استان اصفهان به شهرداری‌ها

جلسه استاندار اصفهان در جلسه شورای مسکن استان گفت: دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان با پروژه عظیم مسکن مهر معمولی رفتار نکنند، باید به صورت ویژه آنرا در نظر بگیرند و در رفع مشکلات آن تسریع نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جلسه شورای مسکن استان گفت: مسکن مهر پروژه عظیمی است که دولت تعهد دارد آن را در اسرع وقت به اتمام و با تمام امکانات تحویل متقاضیان نماید.

وی با مخاطب قرار دادن تمامی دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان متذکر شد: تمامی دستگاه‌ها لازم است با کمک، همیاری و تلاش مضاعف مشکلات موجود در مسکن مهر را مرتفع و به این پروژه به صورت ویژه بنگرند.

زرگرپور در ادامه سخنان خود با توجه به اینکه مقوله مسکن یکی از نیازهای مهم مردم است گفت: افرادی که در این پروژه‌ها ثبت نام کرده‌اند از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند و بر ماست تا هرچه سریعتر این مشکلات و معضلات را برطرف و واحدها را تحویل متقاضیان نماییم.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با اشاره به  آمار واحدهای مسکن مهر در استان گفت: از مجموع ۱۶۱۰۰۰ واحد مسکن مهر شهری در استان ۱۳۸۰۰۰ واحد آن تحویل متقاضیان گردیده  و ۷۰۰۰ واحد فاقد متقاضی و بیش از ۱۵۰۰۰ واحد آن باقیمانده که از این تعداد ۶۰۶۵ واحد در شهر فولادشهر ، ۴۰۹۵ واحد در شهر بهارستان و ۴۵۱ واحد در شهر مجلسی و مابقی به صورت پراکنده در شهرها موجود است.

وی از عمده مشکلات موجود در سایت‌های مسکن مهر را نبود خدمات زیربنایی و روبنایی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام گرفته با شهرداری‌ها در سطح استان تحویل مانده عملیات مسکن مهر با ۴۰ شهرداری بسته شده و در ازای آن، زمین، قیر رایگان و یارانه نقدی به شهرداری‌ها داده شده تا در اسرع وقت به این مشکلات بپردازند و بحث آماده‌سازی این سایت‌ها را تحویل دهند.

گفتنی است در پایان اعضای این شورا نظرات و پیشنهادات خود را جهت مرتفع نمودن مشکلات موجود در خصوص موضوعاتی چون اطفاء حریق، نصب آسانسور و ... مطرح و مقرر شد در اسرع وقت اقدامات لازم انجام پذیرد.

نظر شما