شناسهٔ خبر: 24325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در كارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان هرمزگان:

طرح مكان‌یابی شهر جدید كوشك با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت بررسی شد

جلسه طرح مكان‌یابی شهر جدید كوشك با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در كارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان هرمزگان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در این نشست با بیان اینکه ایجاد شهر جدید در کشورهای مختلف و حتی در نواحی مختلف کشورمان برحسب ضرورت‌ها و کارکردهای آنها احداث می‌شوند، اذعان داشت:

در گذشته ایجاد شهرهای جدید بخصوص در نظام برنامه‌ریزی کشورمان که تقریباً از دهه ۷۰ آغاز شده است بر مبنای تمرکززدایی از کلانشهرها و بطور مشخص رفع کاهش معضلات شهرهای بزرگ و یا موقعیت‌های اقتصادی ویژه بوده است اما در سالیان اخیر رویکرد برنامه‌ریزی علاوه بر این موضوع با رویکردی آگاهانه و هدفمندتر مبنای نظر است، به عبارتی حرکت به سمت توسعه پایدار و استفاده حداکثری از آن متمرکز شده است.

وی اضافه کرد: بر مبنای این رویکرد و استفاده حداکثری از پتانسیل شهر جدید در ابعاد مختلف، مطالعات امکان سنجی شهر جدید کوشک در استان هرمزگان، با موقعیت شهرستان پارسیان آغاز شد.

به گفته گورانی، این شهر جدید با مساحت راهبردی ۶۰۰۰ هكتار و محدوده ۱۲۰۰ هكتاری با پیش‌بینی جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر و همجوار با شهرهای پارسیان و دشتی و دارای عملكرد گردشگری و ساماندهی سكونتی صنایع انرژی بر پارسیان مكانیابی شده است.

وی ادامه داد: این طرح در كمیته‌های فنی با حضور كارشناسان خبره دستگاه‌های عضو كارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بررسی و نهایتا پس از تصویب كلیات طرح در جلسه كارگروه امور زیربنایی مطرح شد.

وی در پایان گفت: در این جلسه پس از توضیحات مشاور مقرر شد به جهت اهمیت موضوع ابتدا طرح مورد نظر در كارگروه آمایش مطرح و سپس جهت طی روند تصویب، به كارگروه امورزیربنایی و شهرسازی مجدداً  ارسال شود.

نظر شما